Kære uddannelseskort.dk,
Jeg vil gerne have fornyet mit periodekort. Det udløber d. 1/10 og jeg vil derfor gerne have det skal gælde fra d. 2/10. Jeg får juleferie d. 23/12 og har derfor kun brug for mit kort indtil d. 22/12. Jeg vil med andre ord gerne have et kort der gælder 2/10-22/12-2011, en periode der er over minimumet på 30 dage. Tak.
Det er ok hvis du kun kan finde ud af at udstede kort kvartalsvis. Det er et mindre irritationsmoment at det ikke står nogen steder, og det virker lidt mærkeligt at man skal have et helt kvartal hvis man nu ikke har brug for det. Men ok, hvis det gør dig meget glad, udannelseskort.dk, så vælger jeg da gerne et kort der gælder 1/10-31/12. Jeg skal sikkert alligevel ind til Odense i juleferien og så får jeg jo brugt kortet alligevel. Så det går nok det hele.
Nå, "perioder må ikke overlappe"? Ej, nu begynder jeg altså at blive lidt sur. Du har jo lige selv sagt at kortet skal gælde fra den første. Jeg tænker at det nok bare er en standardrettelse du har foretaget og at et rimeligt kompromis må være "2/10 - 31/12" - det er jo næsten et helt kvartal, men uden overlap til det kort jeg har i forvejen.
"Vi har rettet gyldighedsdatoer automatisk. Kortet for dette kvartal må gælde fra 01-10-2011 til 31-12-2011"
WTF?! Ok, uddannelseskort.dk, jeg har prøvet at være rimeligt, men jeg ved ikke hvad det er du vil have mig til. Jeg prøver at gøre tingene på din måde, men det lader til at du modsiger dig selv. Jeg ville gerne undersøge det nærmere, men det er lørdag og din hotline er lukket.
Det er meget problematisk for mig, da du har indskærpet mig at jeg skal bestille den næste periode 14 dage i forvejen. Jeg synes jeg har overholdt min del af aftalen ved at ville gøre det i dag, d.17/9, for et kort der skal gælde fra d. 2/10, og du stiller mig i en meget vanskelig position hvor jeg ikke kan bestille det kort jeg ønsker rettidigt.
Sjovt nok, uddannelseskort.dk, er der ikke nogen problemer hvis jeg beder dig om at forny mine kort automatisk. Så kan det sagtens lade sig gøre at få et kort der gælder 2/10 - 31/10. På trods af at perioden er under 30 dage. Men, kære uddannelseskort.dk, jeg er ikke interesseret i at forny mit kort en gang i måneden. For efter du kom til kan jeg ikke længere købe mit kort i Fynbus-billetsalget, men du insisterer på at jeg stadig skal have et stempel på mit kort før det er gyldigt. Så selvom jeg gerne ville kan jeg ikke betale mit kort over netbank. Nej, du kræver jeg går ned i banken og betaler 25kr for at få lov til at betale for mit kort og få et stempel som kvittering. Det har jeg ikke lyst til at skulle gøre hver eneste måned. Især fordi jeg i sidste måned fik mit kort i posten om lørdagen og derfor ikke kunne få det stemplet som gyldigt før om mandagen. På trods af at der på kortet stod det var gyldigt fra om søndagen.
Kære uddannelseskort.dk, hvorfor skal du være så besværlig? Hvad var problemet i at jeg en gang i måneden gik ned til Fynbus og fornyede mit SU-kort og betalte med det samme? Som et kompromis, kunne du så ikke lave det sådan at jeg kunne betale når jeg bestilte mit kort - på den måde kunne du få det stemplet inden du sendte det til mig. For jeg er helt ærligt lidt træt af at jeg kun kan få mit kort mod hvad der reelt bliver et månedligt gebyr på 25kr (og en tur i banken for at stå i kø)
AAAAaaaargghhh. Jeg bliver arrig
SvarSletDu har forhåbentlig sendt en kopi af dette indlæg til uddnnelseskort.dk, ikk?
SvarSletTanja
denlillehyggelige.blogspot.com
Husmoder: Også mig
SvarSletTanja: Jeg overvejer det stadig (ved ikke hvor meget krudt jeg gider lægge i det) - men umiddelbart kan jeg ikke finde en mail-adresse, kun et telefonnummer