fredag den 30. september 2011

Hængepartier

Jeg skal da ellers lige love for at nogen besluttede sig for at vride de sidste dråber ud af sommeren her inden september lukker. Aldeles skønt at få lov til at synes det er for varmt et lille øjeblik mere. Jeg har tilbragt en del af dagen i et alt for varmt, og lidt for lille, undervisningslokale, hvor jeg forsøgte at forstå noget om efficiente porteføljer og CRRA-nyttefunktioner. Savnede pludselig den lille gut helt forfærdeligt; det sved i næsen og kunne mærke tårerne i øjenkrogen, lige midt i orienteringen om den obligatoriske opgave. Tog en tudetur på toilettet i pausen og kom igennem resten af dagen, men savnet er stadig meget nærværende. Underligt som det på den måde kan snige sig ind på en, og så ligepludselig, BAM, så mangler jeg ham bare helt akut.

Ellers var der vist et par ting jeg ville have skrevet indlæg om, men så gik tiden, så det bliver lige en samlet oversigt i stedet:

Jordemoderen dukkede faktisk op sidste torsdag. Sammen med billeder og journal og masser af tid, og ville gerne både se albummet og med om på kirkegården. Heldigvis havde hun samme opfattelse af fødslen som mig; at det havde været nemt og ukompliceret og hurtigt. Hun boostede også lige min selvtillid da hun sagde at jeg var god til at føde - jeg er klar til at gøre det igen. Bortset fra at næste gang vil jeg gerne have hele oplevelsen med - inkl. at vente spændt herhjemme med veer, og få babyen med hjem bagefter.

Og apropos næste gang så er vi vist ved at nærme os det punkt hvor vi begynder at tænke på at gøre alvor af det. Jeg har fået folsyre på recept, for jeg skal have 5 milligram om dagen (mod de normalt anbefalede 400 mikrogram) fordi Ronan havde det der rygmarvsbrok. Jeg tænkte med gru at så skulle jeg til at æde sådan nogle hestepiller, men de er faktisk mindre end de 200 mikrogram-nogen jeg plejer at købe i matas. De er faktisk næsten usynlige. Jeg har også en tid hos lægen på mandag, til tjek og den slags, men jeg regner ikke med hun siger andet end at vi bare kan gå igang.

Indtil videre bliver starten på projektet i næste cyklus, for vi har lige en ferie der skal nydes inden alle bekymringerne og "hvad nu hvis" og "mon det bliver i den her måned?" indtræffer. Vi har endelig fået taget os sammen til at tage på den tur til England vi har snakket om siden vi mødtes. Flybilletterne er købt og et par jeg kender fra mine au pair-dage har lovet at rede op i gæsteværelset, så nu er der igen vej udenom. Vi tager afsted på min fødselsdag, og det vil sige vi kommer til at være derovre den dag Ronan bliver 4. måneder. Jeg er meget spændt på (og bange for) hvordan det bliver at skulle være så langt væk at vi ikke bare lige kan tage ned og kigge til ham. Samtidig glæder jeg mig også virkelig meget til endelig at komme rigtigt på ferie med Manden - og fråde chips med vinegar og prawn cockktail crisps, og få Sunday dinner. Og lur mig om ikke jeg skal have sticky toffee puddings fra Tesco og custard pulver med hjem. Som en konsekvens af det utidige afrejsetidspunkt er min fødselsdag blevet flyttet til næste lørdag. Det passer også meget bedre at det er i en weekend for så kan vi holde det hjemme hos mine forældre, og få set familien. Undtagen min (dumme) bror, som skulle noget hos sine svigerforældre.

Mandens familie har vi skam også fået passet, med en spontantur til Udkantsdanmark (nu er det officielt: Gintberg har været der!) sidste weekend, hvor vi også fik besøgt hans mors grav, og var forbi hans morfar til kaffe. Han så billeder af Ronan, og det var rigtig rart at få gjort - nu er mavefornemmelsen også med på at vi også har givet ham et oldebarn. Jeg kan godt mærke vi skal gøre noget ud af at komme forbi noget oftere. Det letter at være sammen med dem man holder af, selvom det er så let at glemme når man går herhjemme og ikke rigtigt orker noget.

Lektiedate-projektet med Prinsessen blev skudt igang i onsdag, og det holder max. Vi læser to vidt forskellige fag, men alligevel er det som om det hele pludselig bliver meget nemmere når man sidder to sammen ved bordet. Det er også en udmærket undskyldning for at drikke varm kakao og spise kage - og kage skal der nok komme til at være hver gang, for vi har lidt en intern kage-strid kørende.

Nå, nu blev det da ligepludselig sent. Må hellere få vækket Manden og lavet nogle kyllingeburgere. Med fritter. Det er vel fredag.

2 kommentarer:

  1. Ej hvor er det spændende at I prøver at blive gravid igen, det glæder jeg mig til at følge lidt med i :-)
    Og skønt med tur til udkandtsdanmark og ikke mindst England, god tur!

    SvarSlet
  2. Tanja: Jeg skal nok holde jer opdaterede om projektet her på bloggen - men jeg går nok ikke alt for meget i detaljer ;)

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.