fredag den 7. oktober 2011

James Blunt

Dengang Ronan stadig var inde i maven spillede vi tit James Blunt's "Stay the night" for ham. Det er sådan en glad sang, og det var hyggeligt at ligge og vågne sammen til. Den sidste gang vi havde været ovre på Rigshospitalet så vi en reklame i bussen om at han gav koncert i København d.16. juni - samme dag som vi havde fået tid til næste tjek. Vi overvejede kraftigt at købe billetter, og så bruge hele dagen i København, men vi droppede det hurtigt fordi jeg blev så besværet af alt det ekstra fostervand at jeg ikke kunne holde ud at stå op. Det viste sig så også at have været en helt overflødig overvejelse, for lige præcis d.16. kom Ronan jo ud til os.

Men i tirsdag gav han så koncert i Odense, ham James Blunt, og der kunne vi jo ikke andet end være med. Det var som om vi fik ekstra chance for at gøre noget af det vi gerne ville have gjort sammen med Ronan - og selvom han ikke længere var inde i maven, så var han i tankerne.

I det hele taget var det en rigtig god koncert (bortset fra at jeg altid kommer til at stå ved siden af dem der snakker højlydt under koncerten og spilder øl på mine fødder) med en del mere pow-faktor end man umiddelbart forventer af en James Blunt - fx crowdsurfede han. Det anede jeg slet ikke der var nogen der stadig måtte for deres security.

Vi hulkede os igennem "Goodbye my lover"

"You touched my heart you touched my soul.
You changed my life and all my goals.
And love is blind and that I knew when,
My heart was blinded by you.
I've kissed your lips and held your head.
Shared your dreams and shared your bed.
I know you well, I know your smell.
I've been addicted to you."

og "Carry you home"

"As strong as you were, tender you go.
I'm watching you breathing for the last time.
A song for your heart, but when it is quiet,
I know what it means and I'll carry you home.
I'll carry you home."

Og sang højlydt med på"Beautiful" og "Stay the night", som altid vil være Ronans sang.

Var fuldstændig smadret da jeg kom hjem, men vågnede alligevel tidligt onsdag. Hvor jeg også kom sent i seng fordi vi var til åbent hus i Landsforeningen Spædbarnsdød og det er noget der trækker tænder ud (på den gode måde) Skulle egentlig have været tidligt oppe og afsted på uni i går morges, men jeg valgte at sige skid til det hele og holde ferie med Manden i stedet. Med rundstykker og varm kakao og tid nok til at slappe bare en lille smule af. Har snigende dårlig samvittighed over ikke at passe mit studie ordentligt, men ved I hvad? Det gider jeg faktisk ikke rigtigt. For det er jo overhovedet ikke vigtigt i forhold til at være herhjemme med Manden og passe på hinanden.

3 kommentarer:

  1. Det er så sandt, som det er sagt!

    SvarSlet
  2. Åh det lyder som om, at I havde en god koncert - trods øl-våde sko

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.