lørdag den 29. oktober 2011

Brudstykker vol. 1

Der er højlydt snak fra underboen. Vi kan altid høre når hun snakker med nogen eller ser fjernsyn. Tænker at hun er ved at blive døv.

Har pakket pap og papir sammen i håndterbare bundter ude på reposen. Har måske-aftale med Jyden om en tur på genbrugsstationen i morgen. Mangler blot at skille ødelagt lænestol ad. Forstår egentlig ikke hvorfor vi ikke smed den ud da vi flyttede.

Katten har brækket sig på sofaen igen. Ved virkelig ikke hvad der går galt for kræet. Tror måske det bare er blevet en vane.

Halvdelen af mine hjemmeopgaver er lavet. Tog fire timer, og resultaterne er forkerte. Kan sagtens følge med i teorien, men formår ikke at gøre det i praksis. Filmen knækker når jeg skal finde oplysninger mere end et sted af gangen.

Bekymrer mig om bureaukrati på Mandens arbejde. Burde lade det lige og lade ham klare det selv, og være ligeglad med udfaldet. Men det er jeg helt ude af stand til.

Føler ikke jeg har fået noget ud af dagen, på trods af at jeg har nået mere end på de fleste andre dage. Kan kun se de ting jeg mangler; opvask, læsning, papir-sortering, oprydning, vasketøj.

Går rundt under en stor dyne af ubestemmelig ligegyldighed og har en knude i brystet der bare aldrig rigtigt løsner op. Ikke sorg, men begyndende depression.

Har langt om længe taget mig sammen til at læse George Orwell's 1984. Letlæst, men på ingen måde let.

Overvejer en tur i IKEA efter de to manglende røde låger til reolen. Men hvordan fanden skulle jeg få dem med hjem?

Ville have sluttet af med et klassisk "send flere penge", men kontoen er faktisk i plus, på grund af billigere-end-budgetteret ferie.

4 kommentarer:

  1. :ae-ae:

    Tak for post!

    Jeg har spist (læs: haps haps ædt) de der chokolade/karamel noget. Nam nam!

    Det der jelly noget - jeg er lidt angst for det, men når vi prøver, så skal der tages billeder ;)

    SvarSlet
  2. Curly wurly er sygt gode! Manden værdsætter dem ikke rigtigt, men så er der jo mere til mig!
    Er selv ret spændt på den der Jelly - vi har ikke turdet prøve selv endnu. Vi har endda både pulver-form og gele-form i skabet, så vi kan sammenligne. Haha

    SvarSlet
  3. Skod-brudstykke... Møg-stumper der ikke gide hænge sammen, hva. Gi dem lige en opsang fra mig, de der elendige dimser der ikke lige gider gi mening!

    SvarSlet
  4. Trine: Jeg hader det af et godt hjerte, det der med at ens hjerne lige pludselig bare ikke hænger sammen længere. Og man VED der er en mening et sted, og man VED at det plejer at være indlysende hvordan det hele hænger sammen, og det gør det faktisk næsten værre.

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.