mandag den 10. oktober 2011

Fødselsdag på tre måder

Vi er vendt helskindede hjem efter en weekend i det mørke Jylland. Både betragteligt rigere og betragteligt mættere. Vi holdt min fødselsdag lidt tidligt hjemme hos mine forældre, og jeg havde kun ønsket mig penge til en IKEA Bestå-reol som vi er kommet til at forelske os i - og nu har vi næsten råd til den. På madfronten havde min mor overgået sig selv, med en helt genial menu. Gæt hvad vi fik?

Sherry with the soup
Whitewine with the fish
Champagne with the bird
Port with the fruit

I år bliver jeg 25, min mor 50 og min søster 15 - 90 år tilsammen, og vi har længe joket med at så skulle vi holde 90års fødselsdag. Det var dagens bedste overraskelse at det skøre kvindemenneske rent faktisk havde lavet det - hun har gået i ugevis og planlagt det.

Kage med alt for mange lys
Der var selvfølgelig også lagkage, som altid bagt af min mormor. Engang fik vi at vide at når vi nåede konfirmationsalderen så var det slut med den slags, men hun synes det er så synd for de små børnebørn hvis de ikke får en lagkage. Også selvom jeg er voksen og (næsten) 25 og selv har fået et barn. Min mor er også stadig "lille wæjse" (absurd jysk forkortelse af hendes navn) selvom hun er fyldt 50.

Stjernekiggeri (ja, det er mig)
Så var der også noget med nogle Draconider der passerede og gav stjerneskud. Søs og undertegnede baksede tæpper og dyner op på garagetaget og kiggede på himlen (omkring klokken 22, hvor dmi havde sagt der ville være flest), og selvom månen var fuld og gav meget lys kunne vi alligevel se stjerneskud nok til at det ikke blev kedeligt. De kedelige voksne (Manden og mine forældre) øffede noget om kulden og gik indenfor og drak kaffe i stedet.

I går var vi en tur i skoven, og jeg tog nogle billeder af hjortene, og min skøre søster som forsøger at klappe dem, som jeg egentlig ville have delt, men så er mig og Bloggers åndssvage redigeringssystem kommet lidt på tværs af hinanden og jeg orker ikke har ikke tid til at bakse mere med det i dag. Bambierne var søde og det regnede lidt og blæste en del og mig og min mor opgav psyko-gynge-dimserne på tarzanbanen. Så kan I selv lave nogle mentale billeder af dét.

I dag har vi pakket (og skal pakke mere) inden vi tager ud til Kaye og Jyden for at holde fødselsdag med Mandens familie. Det er mest en undskyldning for at spise mere kage og bomme svigerforældrene for en englands-strømstik-adapter, og det er jo heller ikke fordi det ligefrem føles skidt at holde fødselsdag over flere dage. I morgen, hvor det rent faktisk er min fødselsdag, tager vi til England og så hører I ikke fra mig i en uge. Men til gengæld skal jeg nok have det sjovt imens.

Vi kan jo allerede nu begynde at quizze om hvad vi har glemt. Der er måske en englands-præmie til den der gætter rigtigt (og hvis vi ikke glemmer noget er der præmie alligevel, for det ville være et rent mirakel)

9 kommentarer:

  1. God tur!
    Lækkert mad!
    Hyggelige Stjerner

    Og kæmpe stort tillykke med fødselsdagen!!

    SvarSlet
  2. Fantastisk koncept med 90 års fødselsdag. Din mor lyder sej :-)

    Stort tillykke med de næsten 25, god tur til Engeland, og SNYD, at I så de der stjerneskud. Befandt mig på Vestsjælland under verdens største sky, så ingen stjerneskud til mig. Overvejede, om jeg skulle lave en stjerneskud-mad for at råde bod på det, men det blev alligevel for bøvlet. Så altså - ingen stjerneskud af nogen art til mig.

    SvarSlet
  3. Tillykke med fødselsdagen, og rigtig god, dejlig og sjov tur til engeland.
    Jeg gætter på, at I har glemt tandpasta. Man skal altid have noget med, for det på hotellerne er mærkeligt

    SvarSlet
  4. Husmoder: Du har allerede tabt, for det har jeg pakket. Ha! (men du må gerne gætte igen) Og vi skal ikke bo på hotel, men hos nogle venner fra dengang jeg var au pair - men de er jo englændere og har sikkert mærkeligt tandpasta alligevel!

    SvarSlet
  5. Sådan en 90års dag gad jeg godt at prøve. Det var da en sjov ide.

    Tillykke med fødselsdagene og god ferie.

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med fødselsdagen! Og rigtig god englandstur lige om lidt. Jeg gætter på at I glemmer nattøj, for det er sådan noget jeg aldrig selv husker. :)

    SvarSlet
  7. Tillykke med dagen. 25 år - du er jo en ren vårhare :) Rigtig god tur til jer begge. Jeg tror og håber, du glemmer hverdagen herhjemme for en stund og nyder ferien, din mand, jeres venner og landet max :)
    Rikke - Camp Chaos

    SvarSlet
  8. Et forsinket tillykke og god tur her fra :-)

    ps. det der 90 års fødselsdag lød som et hyggeligt arrangement, dejligt med en skøn mor der stabler den slags på benene.

    SvarSlet
  9. Pis, at du allerede havde pakke det.. Så gætter jeg på..eeeehhh..... hmmm.... sådan en converter, så i kan lade jeres telefoner op i underlige stikkontakter:)

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.