lørdag den 17. marts 2012

Fjern, fjern, fjern, fjern

Nåmmen Lille Nye Toshiba havde præinstalleret McAffee antivirus-prøve da vi købte den. Det har den ikke mere. Efter fire dages "genstart nu"-popups, "den der fil er HERREfarlig"-popups, "den der side er HERREmeget ikke godkendt af mig"-popups og "du har slået firewallen fra, slå den til igen NU!"-popups har jeg fået nok. Og eneste alternativ til afinstallation var at skulle ind og redigere i en milliard million mcaffee-processer i start-konfigurationen og det gad jeg helt ærligt ikke.

Jeg synes ikke rigtigt et virus-program er godt, når det generer mig mere end eventuelle vira ville gøre. Jeg synes ikke det er godt når jeg ikke kan slå det fra, og jeg synes ikke det er godt når det afbryder mig midt i mit spil Sims for (igen igen igen) at minde mig om at den gerne vil have jeg genstarter computeren. WTF?!

McAffee - fint hvis du ikke har noget imod at gøre alt hvad programmet bestemmer du skal gøre.

McAffee - virkelig, virkelig dårligt hvis du godt ved hvad du laver, godt ved hvad den fil du lige har downloadet indeholder, eller i det hele taget har ønsker om selv at bestemme over hvad du gør hvornår med din egen computer.

Dette har været en antireklame. Jeg skal nok snart omtale et produkt jeg GODT kan lide. Som fx Lego. Eller IKEA. Eller Dr. Oetkers kagecreme med jordbær (Nå, men tæller det ikke som at jeg har afsluttet det her indlæg på en rar måde?)

3 kommentarer:

  1. Jeg kan anbefale Microsoft Security Essential. Det spiller godt sammen med windows, da begge er microsoft-produkter, og det kører diskret i baggrunden og forstyrre minimalt. Også er det gratis (hvis man altså har windows)!

    I øvrigt bør du ikke have firewall slået fra...

    SvarSlet
  2. Jeg har skam heller ikke firewall slået fra

    SvarSlet
  3. Aj, har liiige købt McAffee for 2 uger siden!
    Har dog heldigvis (7-9-13) ikke haft alle de problemer, som du har oplevet...

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.