søndag den 31. juli 2011

Kommentarsvar

Jeg ville svare på kommentarerne i det her indlæg om vores skod-tur til Svendborg, men det blev pludselig meget langt, så I får det lige som et indlæg.

Den tid vi troede vi havde i Svendborg var med en læge - den jm der var med til fødslen kommer herhjem om et par uger (når hun er tilbage fra ferie og Manden har friuge) og vi har valgt ikke at få en ny tid i Svendborg. Vi har jo ikke en masse ubesvarede spørgsmål, fordi vi godt vidste Ronan fejlede en masse livstruende ting, og vi takkede egentlig mest ja til tiden fordi så var der nogen der tjekkede op på os inden Manden starter på arbejde.

Skrev til min læge, som har været på ferie og er booket helt op en måned frem, at hvis der dukkede en afbudstid op inden otte-ugers tjekket (d.11) kunne jeg virkelig godt bruge en snak. Fik hurtigt svar fra en af de andre læger i lægehuset at han var "sikker på hun gerne vil se dig så hurtigt som muligt, så jeg har bøjet vores interne regler og givet dig en tid d.1. august" Jeg elsker vores lægehus.

Der lå en frankeret svarkuvert i postkassen da vi kom hjem fra vores miniferie, så ligeså snart jeg har sendt vores billetter få vi returneret udgiften. Er så glad for jeg fik ringet og brokket mig, for fik det med det samme meget bedre. De er alle sammen så søde dernede, og det giver bare en rigtig god mavefornemmelse at vide at de gør hvad de kan for at rette op på fejlen (selvom det ikke er sådan ligetil at rette op på det følelsesmæssige) Så håber jeg bare de snart får opdateret deres rådne nye system, så det er lidt tydeligere hvor tiderne hører til. Jyden har også to gange oplevet at han er blevet fejlbooket, og kan huske at jm her i byen ikke kunne få adgang til de oplysninger hun skulle bruge.

Og nåja, så fik vi da lige en sms fra sundhedsplejen om at de havde fået besked fra Svendborg om at vi havde mistet og at de i den forbindelse tilbød en samtale. Som vi sådan set har haft for en måned siden med den sundhedsplejerske der også var her under graviditeten. Sms'en var i øvrigt fra en anden sundhedsplejerske, selvom vi havde fået at vide at det ville være den samme i hele forløbet.

Forstår bare stadig slet, slet ikke hvordan en jordemoder-tid kan blive ved med at figurere i systemet når man har født. Burde det da registrere af sig selv. Kender også en hvis sundhedsplejerske havde været på ferie og så havde hun ikke fået barnets dødsattest, kun fødselsattesten, så hun ringede glad og sagde tillykke og hvornår skulle hun komme og tjekke den lille? Synes virkelig det er en skam at systemet spænder ben på den måde, når nu de er så pissedygtige til deres arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.