fredag den 31. oktober 2014

Hvori det er sidste dag af oktober-udfordringen

Det er blevet til 14 indlæg (inklusiv det her, men eksklusiv throwback Thursday-indlæg). Det er selvfølgelig langt fra et indlæg om dagen, men jeg tænker det har været et ok niveau. Egentlig.

Jeg tænkte det som en øvelse i at mærke efter hvad jeg gerne vil med bloggen, og hvordan jeg vil den. Og det har jeg gjort. Mærket efter, altså.

Bloggeren er stadig derinde. Og det er en old-school, dagbogs-agtig, lige-fra-hjertet, personlig blogger. Stadig. Jeg tror lidt jeg havde glemt det?

Jeg er ikke en tip-og-tricks-, mad-, krea-, mor-, mode-, debat- eller sponsor-blogger. Men det har jeg i virkeligheden brugt meget tid på at spekulere over. I stedet for bare at skrive.

Det er heller ikke en billed-blog. Jeg kigger rundt, og så synes jeg min blog virker så tom og kedelig når jeg ser på alle de andres billeder, og tænker at jeg også skal se at få smidt nogle billeder på. Men jeg synes faktisk det er besværligt, og det spænder ben for min stil. Billederne, de er på instagram, og der bliver de. I hvert fald langt de fleste af dem.

I løbet af den her måned er det også blevet virkelig tydeligt, at det ikke er tiden jeg bruger på at blogge, der er problematisk, men derimod tiden jeg bruger på at tænke over det. Hvad skal jeg skrive, for at det bliver spændende og relevant? Hvordan undgår jeg at støde nogen? Er der mon nogen der har kommenteret endnu? Nu? Hvad med nu? Hvad mener de med den kommentar? Skal jeg svare? Burde jeg havde skrevet noget andet? Er det godt nok? Er jeg god nok?

Så det bliver november måneds udfordring - at øve mig i at skære ned, både på bekymringerne, og på det antal gange jeg liiiige tjekker mobilen. Det bliver forhåbentlig en fuldstændig skjult udfordring for jer, der læser med, for den allervigtigste konklusion på den her udfordring er, at jeg skal stoppe med at undskylde, forklare og blogge om at blogge.

Og i stedet for bare gøre det.

Det håber jeg vil kunne ses. Og jeg håber, at hvis det går hen og bliver vævende og alt for meta (igen), så er der nogen der trykker på den store røde hold-kæft-knap.

As you were.

PS. Jeg er i gang med at rykke rundt på layoutet - sig lige til hvis det bliver helt umuligt at have med at gøre (især hvis I bruger mobil - er lidt på eksperimentalstadiet)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.