fredag den 10. oktober 2014

Hvori jeg kun skal sove en gang mere inden det er min fødselsdag

Det er ikke fordi jeg går specielt meget op i min fødselsdag længere. Som sådan. Jeg holder ikke noget og det eneste jeg ønsker mig er fred og ro og at jeg ikke behøver stå op når Barnet vågner (kan afsløre allerede nu at det får jeg lov til)

Alligevel kan jeg godt mærke fødselsdagsdiktatoren kommer op i mig og jeg holder stejlt på at det er mig som bestemmer alt i morgen. Alt.

Indtil videre har jeg dikteret:

-At nogle andre end mig laver morgenmad mens jeg får lov til at sove længe(ish). Jeg er ikke specifik med morgenmaden, men har ønsket at det måske er et trin eller to over havregryn.

-At vi skal have lasagne til aftensmad. Sådan er det hvert år, og jeg frygter lidt, at det nu er blevet sådan en tradition jeg ikke kan bryde, hvis jeg nu et år skulle få lyst til noget andet.

-At vi ikke skal have gæster. Jeg magtede slet ikke tanken om at skulle have gæster på den ene dag jeg må slappe af.

-At jeg skal have Ben & Jerrys til dessert. Som jeg selv skulle udvælge fra Føtex-tilbud (bonus-cliffhanger: Jeg afslører først varianten i morgen)

-At jeg skal have lov til at spise alle de flødeboller jeg orker. Jeg har ALTID lyst til en flødebolle til, men der er sådan et punkt hvor man ikke må tage flere uden man bliver totalt udstødt og stemplet som svin. Så i morgen, hvor det er min fødselsdag og jeg bestemmer, så skal jeg afprøve hvor mange flødeboller jeg egentlig kan spise når jeg ikke skal dele. Har allerede været oppe at skændes om det med Manden som mente at han skulle have lov til at sige stop hvis jeg blev sur, og så var jeg totalt hvorfor fanden skulle jeg blive sur, det er jo flødeboller vi snakker om og så sagde han at det jo bare var HVIS det var og så sagde jeg at det var noget pis at sige for det er jo min fødselsdag og hvis jeg har lyst til at være sur så er det jo min sag. Selvom jeg stadig ikke ved hvorfor jeg skulle blive sur af flødeboller.

Det bliver action-packed, siger jeg jer. Og jeg kommer til at voldspamme ovre på instagramZ. Med is og flødeboller og generel fødselsdags-awesomeness (det er @mandenogkonen hvis der skulle sidde en enkelt som har glemt det og som bare brænder for at se slørede billeder af lasagne med flag i)

Sig endelig til hvis I sidder med et brandgodt forslag til noget jeg kan diktere til min fødselsdagsslave (aka. Manden) i morgen.

1 kommentar:

  1. Min morfar er sådan en mand der aldrig deler sit chokolade med nogen overhovedet! Men jeg var samtidig sådan et irriterende barn der blev ved med at spørge om jeg måtte smage. En dag skubbede han sin bakke med (de små) flødeboller hen til mig og sagde at jeg måtte spise til jeg skammede mig. Halvvejs igennem pakken, spurgte han mig om jeg ikke skammede mig. Næ, sagde jeg og spiste resten! :D

    Tillykke med dagen!

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.