tirsdag den 5. februar 2013

At turde eller ikke at turde

Jeg har et indlæg til at ligge og rumstere. Et indlæg af den slags jeg ikke rigtigt ved om jeg tør skrive, fordi det er et af den slags indlæg der kan ende med at bide en i røveren.

Det handler om kønsidentitet. Men det er et af de emner det kan være giftigt at have en holdning til. Og et af de emner, hvor man kan komme til at udstille sig selv rigtig meget.

Ikke at min kønsidentitet er noget specielt ekstraordinært. Men jeg har alligevel lyst til at stå ved den, især når jeg læser om et skønt barn (og en skøn mor!) lige her. For jeg synes generelt der er for få der råber op.

Men jeg ved ikke om jeg tør.

6 kommentarer:

  1. Ej men nu! Jeg kender(-ish) ikke nogen som tør mere end dig!

    SvarSlet
  2. Det er da noget af en teaser! Jeg håber, du tør.

    Og så vil jeg bare sige, at jeg elsker den fine tegning af Jer. Suk, den er sød.

    SvarSlet
  3. Jeg var virkelig mange uger om at skrive mit indlæg, og jeg fik ikke det hele med, og jeg er stadig ikke sikker på, at jeg ved hvad jeg mener.

    SvarSlet
  4. Jeg tror godt, du tør. Jeg er faktisk ret sikker på det. Og jeg håber det, for der er vist brug for al den debat og accept, der overhovedet er mulig omkring identitet og køn i Danmark (og verden). Jeg glæder mig til at læse dit input.

    SvarSlet
  5. Jeg vil virkelig gerne læse det, når du finder mod til at skrive det.
    (og helt ærligt, så er "vores" del af blogverdnen en meget sød og rygklappende én, så jeg tvivler på, at du får skovl i hovedet eller bliver jagtet af sure zombier) (Hvad? Er det ikke hvad der sker, når folk bliver vrede over noget man har skrevet?)

    SvarSlet
  6. Jeg håber også, at du tør:) Det er åbenbart et emne, som der er behov for at få diskuteret.

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.