mandag den 22. juli 2013

Min mors have

Jeg ved godt indlægget hedder "min mors have", men nu var det jo min fars fødselsdag i lørdags. Og den blev jo også fejret i haven, så et par stemningsbilleder derfra er vel ikke helt ved siden af.

Roulade og Rosenborgstel
Haven har altid været min mors. Ikke sådan forstået at min far ikke kan lide haven. Min far elsker haven og går op i den, ligesom min mor. Men ikke desto mindre er haven min mors. Det var derfor de købte huset i sin tid, og de har brugt de sidste 20+ år på at forbedre haven (og huset, for de købte det også fordi det var noget gammelt, billigt lort)

Drivhuset, som min far har bygget til min mor
Terrassen, som min far har bygget til min mor (og garagedør og -vindue som min far har savet til og malet)
Man sover godt i Mormors have
Lidt for smal sti mellem bede der breder sig lidt for meget
Bænk, som min mor fik da hun fyldte 30, og som min far siden har skiftet brædder på
Udsigten fra hængekøjen
Udsigt fra hængekøjen til den anden side
Kartofler og andet godt i køkkenaven
Haveskuret, som min far har bygget til min mor
Det lille blågrønne fuglehus står der, så man kan stå der og kigge ud på banen på den anden side af plankeværket (som min far har bygget)
Huset ser sort ud, men det er bare rådhusvinen der har bredt sig
Bålpladsen (min far glæder sig enormt meget til at lave bål med Gryntegrisen)


1 kommentar:

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.