onsdag den 17. juli 2013

Ferie - nu med fest

Mit liv ville være meget nemmere hvis jeg havde en telefon med et fungerende kamera. For så kunne jeg have instagram og så kunne jeg hurtigt spamme jer med interessante, men indholdsløse indlæg. I stedet skal jeg sidde her og finde på noget at skrive.

Som så mange andre har vi ferie. Der har ikke rigtigt været noget feriestemning endnu, men jeg regner med det kommer lige om lidt, for nu (ja, lige nu!) starter Mandens ferie officielt - indtil nu har det bare været en ganske almindelig friuge. Eller, helt almindelig har den ikke været, for i lørdags holdt vi surprise babyshower for Esserne.

Prinsessen har termin sidst i august, men Esserne har været nærmest umulige at få en aftale med. Så da vi fik en aftale på plads med dem om at de skulle komme forbi og raide vores babytøj, fik jeg fat i Prinsessens barndomsveninde (gotta love facebook!), som kendte en af hendes korvenner, som kendte de musikere jeg ikke kendte. Og så var alle inviteret og 8 ud af 10 kunne komme, på trods af den korte varsel, og så kom jeg i tanke om at jeg jo også skulle nå at arrangere selve festen. I løbet af en uge.

Men det gik, og det var guld værd da Tenoren og Duckie dukkede "uanmeldt" op, og Danskeren og Tyskeren kom ti minutter senere med deres dreng. Prinsessen stod og drejede rundt om sig selv og sagde "Jeg forstår seriøst ikke hvad der foregår!" på repeat, og det gik vist ikke engang helt op for hende da de sidste gæster ankom og kagerne og ballonerne kom frem.

Der var selvfølgelig også gaver og åndssvage lege, og det var virkelig hyggeligt, selvom jeg havde været meget nervøs for om det ville blive akavet, for det var kun Tenoren der kendte os på forhånd. Det hjalp nok at alle de andre kendte hinanden, i hvert fald blev der snakket igennem, og da jeg henad fem forsigtigt foreslog om vi bare skulle bestille fælles pizza og fortsætte festen meldte Duckie sig med det samme til at hente dem for han "havde alligevel gået på gymnasiet i Byen Ved Vandet" (og ved derfor alt om hvor man henter pizza)

Cupcakes og hjemmegjorte oreos. Begge dele med blå frosting
Pizzaaaaa
Baby leger med Halvtyskeren på 15mdr (de vejer det samme)
Es skrev til mig om aftenen "Det var årsom i dag. Der tog I lige godt røven på os" Og bedre ros kan man vel ikke ønske sig.

Den kommende weekend byder på tur til Det Mørke Jylland, hvor vi håber der bliver tid (og vejr) til både strandtur og alene-ud-at-spise-tur for forældrene, mens morforældrene babysitter. Men først er der dobbelt op på Alpe D'Huez i morgen. Jojo, det skal nok nå at blive ferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.