lørdag den 28. juli 2012

Gravidstatus + det løse (22+3)

Manden vågnede op til dåd efter sin meget (meget) lange søvn, og vi har brugt ugen på skovtur, strandtur, is og besøg af min søster. Og mere is. Rimelig ferieagtigt og afslappende. Har kun en anelse stress over at vi i morgen skal til Det Mørke Jylland - min kusine er blevet færdiguddannet og har inviteret pr post, så det er ikke lige til at blive væk bare fordi jeg hellere ville blive hjemme på sofaen og spise is.

Gravidstatus er stadig hyggelig. Er almindelig øm og træt (og sulten - feed me now!), men ikke noget der gør psykonas og ingen hævede fødder. Men begyndte til gengæld at lække lidt mælk for 3-4 uger siden. Maven er ved at have en størrelse hvor jeg går ind i ting. Især de der lukkedimser på døre (hvad fanden hedder de egentlig?), så har pænt mange røde striber på maven.

Begyndte at kunne mærke Baby udenpå maven mens Manden var væk, så glædede mig sindssygt til han kom hjem og endelig kunne være med. Det er så hyggeligt at vi begge to kan mærke den. Baby plejer at være vågen om aftenen når jeg skal sove og om morgenen når jeg vågner (og klokken meget midt om natten når jeg halvt i søvne har været ude at tisse) I dag har den været helt vild og har bøvlet rundt, så min søster kunne se min telefon på maven hoppe og Manden har kunnet mærke med af flere (lange) omgange. Måske er det al den is?

Lige for tiden synes jeg det føles ret surrealistisk med den baby. Måske er det fordi vi har passeret de 22 fulde uger, så hver dag fra nu af forbedrer Babys chancer for at klare sig uden for maven. Fra nu af er der faktisk en chance. Alt der er tilbage er at tælle ned og vokse større.

1 kommentar:

  1. Fantastisk!! Dejligt at læse. Ville lidt ønske jeg også havde en undskyldning for at spise mange is :)
    Tak for bogen forresten, har kiggere lidt i den og glæder mig til at blive en måske klogere kæreste.

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.