onsdag den 13. juli 2011

Om folk der bør stå allerøverst på listen over dem der skal i helvede

Kender I den der scene i Hitchhikers Guide hvor de automatisk får slag hver gang de tænker en selvstændig tanke? Sådan en anordning burde der også findes ude i IKEA, den skulle bare udløses af dårligt forældreskab i stedet.

Vi var på par-date med Esserne og lige midt i IKEA-kylling og ditto softice var der en et-årig ved bordet ved siden af der begyndte at skrige. På den hysteriske "jeg vil ned, men jeg vil ikke ned, og du skal slet ikke prøve at tage mig op"-måde. Det gør et-årige jo af og til og i IKEA kan man ikke rigtigt forvente madro. Der hvor min middagsoplevelse blev ødelagt var da drengens far stirrede rigtig vredt på ham og blev ved (og ved) med at sige/halvråbe "Du er ikke sød nu" for derefter at tage ham op (på en ikke særlig rar måde) og dæmpet-skrige "Klap i! Jeg kan ikke li dig! Du er ikke sød!" Ville ønske man ikke var så forbandet bundet af normer når det gælder andres børn, så man havde haft modet til bare at gå hen til ham og sige "Hvad fanden laver du, din store lorteabe? Nu tror jeg nok lige vi trøstede dit barn for dig, mens du gik et andet sted hen"
Prinsessen og jeg fik på et tidspunkt øjenkontakt med drengen og som alle fornuftige voksne der får øjenkontakt med en et-årig tyede vi til den ældgamle kunst "at skære ansigter" Jeg håber han glemte sin lorteabe-far nogle minutter. Han holdt i hvert fald op med at græde og begyndte at følge med i hvad de skete ovre ved vores bord. Desværre skulle vi jo videre på et tidspunkt - jeg hader at gå på den måde og efterlade et barn med en skod-forælder.

Hvis du er den far der sad i IKEA Odense i går og råbte af dit barn over aftensmaden:
Du er en nar. Og en røvfirkant. Dit et-årige barns hjerne er ikke udviklet nok til at forstå og reagere på konceptet "at være sød" og du skulle have prygl med et pigtrådshegn for at sige du ikke kan lide ham. Du er urummelig på den pisse ufede måde og du skulle aldrig have haft lov til at få børn. Og i øvrigt skulle du måske have prøvet med række-tunge-og-sige-en-sjov-lyd inden du gik direkte til psyko-far. Pikantilope.

4 kommentarer:

  1. Måske hvis man drak et glas vin (eller to - som man vitterligt har brug for) inden man gik i Ikea (eller Bilka) ville man have modet. Skulle man gå kold undervejs, ville der også være steder at crashe. Hvis jeg et øjeblik skal være seriøs, så kan jeg heller ikke holde sådan noget ud (men gør heller ikke noget). Jeg kan godt sætte mig ind i at man har lyst til at sige det, men der er dælen dulme langt til at gøre det blandt hele Østjylland (eller hvor man tager på udflugt i Ikea henne). Dejligt at I forsøgte at aflede drengens opmærksomhed i stedet - og sejt. Du er rummelig, på den absolut helt vildt fede måde :)

    SvarSlet
  2. Jeg er kun rummelig når det gælder mennesker under 10 år. Har næsten uendelig tålmodighed når jeg er sammen med børn, men løber helt tør for overskud når jeg er sammen med voksne der bare irriterer mig det mindste - jeg er virkelig dårlig til at omgås andre. Har vist egentlig et indlæg liggende om det, kunne være jeg skulle få det skrevet færdig og udgivet :)

    SvarSlet
  3. Vil bare sige jeg er enig, og tak for alle de nye bandeord om dårlige forældre. Helle for aldrig at være en røvfirkant og pikantilope.

    SvarSlet
  4. Røvfirkant og pikantilope stammer fra Terkel i knibe, og er nok mine yndlingsbandeord ever. Sammen med truslen "Ellers bliver det motherfucking sagt til de voksne"

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.