søndag den 17. juli 2011

Lidt a la Noa

På forhånd undskyld for detaljer som I ikke gider høre, men der er lissom bare ting omkring fødsel og efterfødsel som ikke er "pæne" at snakke om.

Anyway, da jeg havde skiftet nat(!)bind tredje gang på en formiddag tænkte jeg at det måske var en ide liiige at ringe til vagtlægen. Åbenbart har lægevagten kun åbent mellem 14 og 15 her i byen, men jeg kunne tage ind til Odense med det samme, hvis det var. Men det var det ikke, for jeg ville meget gerne spare turen derind, så jeg ventede bare. Fint nok, men hvis det var slem blødning, så ville jeg nok blive sendt derind alligevel, for så skulle jeg have blødningsstoppende medicin, og den slags skal man til Odense for. Tak så, men jeg tror nok hellere jeg ville være fri.

Heldigvis sagde den rare vagtlæge nede på klinikken det jeg havde håbet på: at jeg bare er hormonella og har fået min menstruation og at det i øvrigt er helt normalt at pisbløde på syndflodsmåden. Og at jeg bare skal tage hjem og slappe af og drikke irsk kaffe, flagermusshots og white russians til jeg brækker mig. Ok, det sidste sagde han måske ikke, men han sagde heller ikke det modsatte - og det er heldigt, for jeg er ikke typen der er i stand til at ignorere en læges anbefalinger eller skide på hvad der står af advarsler på en medicinpakke, og vi havde sådan set planlagt hegns-druk med Esserne. Som kommer om et kvarter, så jeg burde måske tage tøj på og den slags.

Glæder mig så meget til at lave noget, der forhåbentlig bliver noget mere festligt end størstedelen af min tid. Var ved at gå helt i spåner da telefon-lægen nævnte medicin og whatnot - kunne simpelthen ikke bære hvis der skulle være mere i vejen, og den ene aften vi havde planlagt skulle aflyses.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.