fredag den 22. juli 2011

Og vinderen er...

Er I spændte, er I? Hva'? Er I, hva'? Hva'? Så er det nu vi skal have udløst spændingen på give-away'en! For at trække spændingen lidt lægger vi ud med facitlisten:

Åke-ræsh: Betyder selvfølgelig slå græs - det er som bekendt livsvigtigt for en halvandenårig at kunne identificere lyden af en motorplæneklipper, fremfor fx at kunne sige "sut"

Baby: Baby - som regel drejer det sig om dukken

Tark: Tak - men også værsgo 

A-bish: Det var et trick-spørgsmål. Det er lidt af et universalord der både betyde spise og tisse og alt hvad der hænger sammen med de to ting. Undtagen når der drejer sig om drikkevarer, så hedder det darsht (tørstig)

Miar: Mere (mælk/ketchup/smør/kage)

Var/VAAAA-AAAR: Far (når han omtales)/FAAAA-AAAAR (når han tiltales)

Pyts: (Peter) Plys - af og til også brugt om random peter-plys-farvede ting (som fx hendes cykelhjelm)

Burh/go: Sko. Hvorfor de nogle gange hedder "burh" ved jeg ikke

Boar: Mor

Mu-ah: Ok, det var også et trick-spørgsmål, for det betyder også mor - men som i "hvor er du, mor?"

Vov-vov: Hund

Kuh: Ko

Ish: Hest. Ja, det tog også mig lidt tid inden jeg fattede det. Især fordi det minder utrolig meget om a-bish-ordet.

Båvh: Bog. Tit i et kommanderende tonefald. Allerede nu har hun forstået at bøger er noget man ikke kan få nok af.

Kastjap: Ketchup, gudernes nektar. Man kan aldrig, aldrig, få for meget ketchup. Hun får julelys i øjnene og sidder og sitrer når der er udsigt til hun må få noget.

Løg: Løg! Den dag hun fandt ud af at sige løg var vi derude til hotdogs. Hun blev meget begejstret for at vi forstod hende og underholdt resten af måltidet med at snakke om løg - "Løg væk?", "Var løg!", "Løg?", "Løg!", "Løøøøg-løg" Jeg er godt klar over det er vigtigt at tage børn seriøst, men det var godt nok svært at holde masken da hun så mig dybt i øjnene og gravalvorligt konstaterede "Løg."

Gaw-gaw: Gynge (gyng-gang)

Babar/babarba: Barbarpapa er gud og skal tilbedes begejstret hver eneste gang man får øje på en af dem. Hun kan spotte dem på 100 meters afstand, også selvom det kun drejer sig om en lillebitte barbarpjuske på en lillebitte sok.

Juryen har voteret og pointene fordeler sig som følger:
Anne Lotte, 8 point
Tanja, 10 point
Øglemor, 12 point
Alice M, 12 point + tillægspoint for at gætte ordet "ish"

Præmierne fordeler sig som følger:
Alice M, Sandheden om Rødhætte og øh... klidkiks? Kom lige i tanke om du er stået af sukkertoget. Nå, men jeg finder på noget. Og sig lige til hvis du allerede har filmen og/eller synes den er herredårlig - for jeg har sikkert noget andet spændende i bunken hvis det er.
Øglemor, Boondock Saints og noget Rittersport - men på betingelse af at du deler med Husmoder på jeres næste playdate, for når man er højgravid så fortjener man chokolade, også selvom man ikke har hjerne til at gætte baby-ord.
Tanja, som trøstepræmie (og fordi du var hurtig til at svare) noget chokolade af en art. Og chokolade kan godt blive for gammelt, men tror på ingen måde det jeg har liggende er kritisk.
Anne Lotte, jeg er ked af det, men du blev nummer sidst. Som en trøst pådutter jeg Øglemor Boondock Saints - og så er alting jo som det ville være hvis du havde vundet (så det kan du jo altid bare lade som om ude i byen)

Så hvis Alice M, Øglemor og Tanja lige sender jeres adresser til mandenogkonen@gmail.com så er der præmier på vej, en af de nærmeste dage

4 kommentarer:

  1. Yeah yeah yeah!! Jeg vinder aldrig!!! Hurraaaaa.. Og det der med sukkerfræset er dælme ikke MIT valg :)

    SvarSlet
  2. Juhuuuuu! Jeg har vundet. En film jeg overhovedet ikke kender, men som jeg åbenbart BURDE kende. Og chokolade (som jeg nok skal dele med Husmoder). YAY igen!

    SvarSlet
  3. Jubiyay-yay! CHOKOLADE! NAMNAM! Hvor er jeg glad for at jeg ENDELIG har vundet en give-away :-) sender straks min adresse :-D

    SvarSlet
  4. Det var virkelig godt jeg ikke deltog i din konkurrence, for så havde jeg virkelig skrabet bundlinien. Når du skriver, hvad det betyder så er det jo åbenlyst, arh.. måske ikke åke-ræs, abish og ish, meeeeeen de andre. Tillykke til de glade vindere :)

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.