søndag den 12. maj 2013

Længsel

Nogle gange, når solen står i den rette vinkel og vinden er i det rigtige hjørne og jordbærene er friske og fritureosen fra grillbaren bliver spredt på en bestemt måde så dufter Byen Ved Vandet lidt af København.

Og så længes jeg. Noget så inderligt.

Efter Nørrebro og trafikken på Tagensvej og pizzamanden lige nede på hjørnet, som lavede det bedste hvidløgsbrød. Og slikmanden på det næste hjørne, hvor man kunne få kredit fordi "jeg ved hvem du er!" og halalslagteren lige ved siden af, der havde hakket okse til 15kr og Føtex nede i Mimersgade. Og at det altid var sommer, selv når det regnede.

Så dukker Tina Dickow's "Copenhagen" op i mit hoved og jeg sætter den på og tuder lidt. Og længes. Hjem.

3 kommentarer:

  1. Her er altså også dejligt. Jeg kan (endnu) ikke forestille mig ikke at bo i København, men Byen ved Vandet har altså også nogle kvaliteter :) Fx ved jeg, der er nogen, der sælger ret fantastiske blåbær i sæsonen på markedet. Det er nemlig min mors kusine og hendes mand, og de er gode til det dér blåbær :)

    SvarSlet
  2. Og så er der hende, der bor lige der, men længes efter natur og strand!! Det gør jeg altid om sommeren, men ville dog ikke bytte med et andet sted de næste par år :) vi laver da bare en lejlighedsbytter et par dage :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er jeg med på! ... bortset fra at så skulle jeg jo rydde op først

      Slet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.