onsdag den 8. maj 2013

Den ikke særlig onde spiral

Jeg ville lige skrive et indlæg om at jeg har fået lagt en spiral i dag (spændende, I know) og så ville jeg lige tjekke noget på min gamle blog, og så var den væk. Pissmæk, som Niecen ville sige det. Heldigvis har jeg en export-fil liggende, så jeg kunne importere lortet ind på min anden wordpress-konto, og SÅ kunne jeg få lov til at finde det jeg skulle bruge.

Nå, men det var egentlig bare fordi jeg ville dele indlægget fra sidst jeg fik lagt en spiral (jamen jeg ved det, det her indlæg bliver bare bedre og bedre)

"Det viser sig, stik mod alt hvad jeg har hørt, at det sagtens kan lade sig gøre at få lagt en spiral selvom man ikke har født.
Det lød da som en god ide. Den sidder der bare, er ikke hormonforstyrrende, skal ikke fornyes og man skal aldrig mere tænke på prævention.

Det viser sig så også, helt i tråd med hvad jeg har hørt, at det ikke ligefrem er behageligt at få plastik-og-kobber dippedut ført op i livmoderen. Føltes som den ondeste underlivskrampe. Hvad det så åbenbart også var, for sådan en livmoder reagerer ret kraftigt på fremmedlegemer af den art. Det var ikke fordi det gjorde ondt, som et sår eller et blåt mærke eller en forstuvet finger.

Det var mere et ret overvældende ubehag og en trang til at skrige: “Så tag dog den tingest ud af mig!!!”

Ok, det tog så ikke mere end fem minutter og lægen sagde: “Det var meget, meget nemt i betragtning af du ikke har været gravid” Tak, underliv, for at være medgørlig. Tør ikke tænke på hvordan det ville være for en hvor det var svært at lægge den.

Så nu skal jeg ud i verden og have sex og aldrig mere tænke på prævention. Ha!

Men nok ikke lige i dag, for det viser sig også at efter sådan et indgreb “kan der godt være en lille blødning” Vil nødig se en stor.

!/&”%#&%!%”"

Sådan var det så ikke den her gang, kan jeg afsløre. Mærkede faktisk næsten ingenting, og blødningen var nærmest ikke-eksisterende. Jeg har ellers trukket tiden ud, fordi jeg ikke lige magtede den der ubehagelighed, men det var der så ingen grund til. For jeg har Verdens Rareste Læge, som snakker en igennem det hele og er über-forsigtig. Og så hjælper det nok også at jeg har presset et par unger ud siden sidst.

Til de interesserede (=jer der endnu ikke er stukket af fra Verdens Pinligste Indlæg) kan jeg oplyse at min livmoder måler 8cm. Så ved i det.

1 kommentar:

  1. Jeg har været igennem det samme i dag. For første gang. Var vildt nervøs, men for hvad? Det var jo nærmest ingenting!

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.