mandag den 11. juni 2012

Giv nu lyd, already

I morgen er det tirsdag. "Skæringsdag", som scanningslægen kaldte det. Så i morgen er jeg 16+0, og det var der jeg mærkede Ronan første gang. Nye Baby har ikke givet lyd endnu, og helt ærligt, altså, jeg troede man skulle mærke liv tidligere anden gang. Den skal til at skynde sig hvis den skal nå det. Jow jow, jeg har da mærket lidt puslen, som måske kunne være en baby der legede "møf til mor", men ikke noget hvor jeg var sikker. Og det var jeg med Ronan, helt fra start. Ok, med Ronan havde jeg så også lige haft maveinfluenza, så han skulle ligesom ikke dele pladsen med halvtfordøjede frostpizzaer og flere liter vand. Men kom nuuuuuuuu, already Nye Baby. Du er jo sund og rask, så hvad skal jeg ellers gå op i? Kedelige Baby, egentlig. På den gode måde.

7 kommentarer:

  1. Det skal nok komme. Jeg mærkede det også tidligere ved første graviditet end ved nummer to :-) Tror jeg var 20 uger før jeg mærkede lillesøster med sikkerhed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, det var ikke til meget hjælp! Jeg har jo ikke tålmodighed til at vente fire uger mere! Haha

      Slet
  2. Hep hep lille nye baby! Da jeg var gravid for anden gang med tvillingerne mærkede jeg først rigtig liv omkring uge 20-21. Jeg var SÅ nedslået. Især fordi - ja du kender jo lidt til vores forløb omkring TTTS, så jeg var 100% obs på ALLE tegn på om der skulle være noget i vejen. Da de så endelig fik sparket sig gennem min huld, så skal jeg love for at der var gymnastik-under-maveskind, som var en OL-medalje værdig. Kedelig baby er nok bare en livsnyder, der chiller i sin babyvugge :) Og det er jo et dejligt træk, som den forhåbentlig tager med sig ud i "friheden" :)

    SvarSlet
  3. Har du prøvet at drikke iskold juice? Altså det er jo egentligt lidt groft, men det gør baby en lille overraskelse i form af sukker og kulde:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg drikker koldt vand. Og spiser is. Men jeg tror stadig den er lidt for lille til at kunne mærke det, måske - og måske også lidt for lille til jeg opdager det hvis den vågner af det. Sidst virkede alle de der tricks i hvert fald først omkring uge 20 eller sådan noget. Jeg er bare utålmodig, for jeg glæder mig sådan til den bliver en lidt mere aktiv del af vores liv :)

      Slet
  4. Ja, jeg mærkede også liv meget senere anden gang. Men det er vist også noget med hvordan moderkagen ligger. Ved første graviditet lå den helt op ad min ryg, så der var maveskind og livmoder tættere på hinanden end anden gang, hvor den lå mere ude i siden.

    Men altså, tillykke med at det hele bare er så kedeligt og normalt! :)

    SvarSlet
  5. Revisor-baby, måske? Han/hun/høn ligger måske derinde og øver tabeller på sine fine velskabte fingre og tæer...

    Jeg ved ikke om man kan sammeligne graviditeter, og jeg har endda prøvet det 4 gange. Synes det hele har opført sig forskelligt fra gang til gang.

    Og kæmpe tillykke, i øvrigt! Hvor er det... nervepirrende. Og livsbekræftende!

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.