fredag den 19. februar 2010

Har ikke tid

Læser Twilight.

Hader hypet pop-litteratur. Ville vente til alle havde glemt den fandtes. Men stod der lige på bibliotket, tre ud af fire. Henter Eclipse om lidt, for kan godt se der ikke går længe før jeg er igennem de to første.

Så godt er det egentlig heller ikke skrevet - men historien griber fat helt inde i mig. Fordi den er helt banal uden overhovedet at være det. Tiltaler romantikeren i mig, der selv har sådan en gående jeg ikke kan klare at være adskilt fra. Han er dog ikke vampyr (det var ikke en spoiler, vel, det vidste I godt alle sammen?)

Måske jeg lægger mærke til manglen på ordekvilibrisme fordi jeg lige har læst "The Invention of Everything Else" af Samantha Hunt. Hvor man kunne smage på lyset og mærke elektriciteten i fingerspidserne. Læs den. Især hvis du er til det lidt skæve. (Den første sætning er "Lightning first, then the thunder. And in between the two I'm reminded of a secret" - og nu skynder du dig lidt at låne bogen, fordi du bare må læse resten. Jeg gjorde i hvert fald)

UPDATE! (10. november 2011) Jeg hader Twilight. Det startede godt og blev så to bøger og en hel masse teenage-pis for langt. "The Invention of Everything Else" elsker jeg stadig. Læs den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.