onsdag den 3. februar 2010

Al begyndelse er... let?

Så blev Manden så lige syg i går. Den lille stakkel. Han har det heldigvis meget bedre i dag og forlanger burgere til aftensmad - og hvad for en dårlig kone ville jeg være hvis jeg nægtede min syge mand noget? ;)

Men, syg mand til trods, så er jeg jo begyndt på det der HG. Det var slet ikke så slemt som jeg havde frygtet. Alle i klassen er jo voksne mennesker og jeg ved ikke hvorfor jeg havde forestillet mig det ville være som i folkeskolen med kliker og drama og lang tid i forvejen havde fået det blæst op til et stort problem. Der jo så viste sig at være ikke eksisterende.

I det store og hele synes jeg klassekammeraterne er søde og rare, men meget få undtagelser. Der er et par fra Venstres Ungdom som jeg godt kunne undvære at skulle se på hver dag, men heldigvis er de i det mindste ikke blanke bimbos. I hvert fald ikke den ene. På trods af hendes bimbo-navn.
Anyways, i mandags endte jeg med at sidde på samme række som dem og vi blev råbt op og fik udleveret skemaer (hvorfor de er personlige når de nu er ens forstår jeg ikke, men sådan var det altså) og jeg svarer pænt ja og rækker hånden op. Den udmærkede kontaktlærer rækker så mit skema til bimbo 1, som sidder yderst, så hun kan række det videre. Det gør hun så bare ikke. Efter lidt tid rækker jeg hånden ud og beder pænt om at få mit skema og bimbo 1 ser megaforvirret ud og forsøger prøvende at række mig den ene halvdel af det 2-siders skema (men hun kan tydeligvis godt se der er noget galt, for de to sider er ikke ens) Jeg forsøger mig med "Du har mit skema, jeg tror ikke du er blevet råbt op endnu" men det trænger ikke helt igennem. Pludselig udbryder bimbo 2 "Aiiiih, det er jo slet ikke dit skema, bimbo 1!" No shit, Sherlock(s), det er jo også kun mit navn der står øverst på skemaet og jeg har kun sagt det tre gange. Altså, forstå mig ret, fagligt er de ikke dumme, især ikke bimbo 2 - det er bare lidt som om de lever i en anden verden end os andre.

Og så er der også hende der bare snakker hele - H.E.L.E - tiden (og nej, det er ikke mig) Hvis hun lige er igang med at fortælle noget lader hun sig ikke stoppe af detaljer som at læreren er igang med undervisningen. Og hvis hun svarer på et spørgsmål kan det jo under ingen omstændigheder gøres kort, men må, nødvendigvis, føres som en samtale med læreren. Også selvom det er ligegyldigt. Ææææihhhh, jeg kan blive så træt af de typer. Hun er jo smaddersød, men en SMULE pli i undervisningssituationen ville falde på et tørt sted.

Men, som sagt, så er de fleste søde og rare og omgængelige og til at arbejde sammen med. I det omfang vi har gjort det indtil nu, i hvert fald. Kan selvfølgelig godt være at ting som "markedsanalyse" bringer det værste frem i folk.

Det skulle i hvert fald ikke undre mig om det gjorde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.