tirsdag den 16. april 2013

Haves: Huaweiramt mor - Ønskes: iPhone

For nogle år siden fik min mor en iPhone, fordi hun havde sådan et arbejde hvor den slags (åbenbart) var en nødvendighed. Siden da er hun blevet stemt hjem fra pamper-jobbet, og måtte derfor aflevere sin iPhone. Lige midt i julen, og alting.

Nå, men jeg har jo ikke min sparsommelighed nærighed fra fremmede, så da min mor var ude for at finde en ny telefon endte hun med en Huawei. Som hun så har hated på lige siden. Der går sjældent en telefonsamtale uden hun fortæller om at a) hun ikke kan finde ud af den, b) den ikke kan hverken x eller y og c) hun bare skulle have købt den (meget) dyrere iPhone i stedet. Og det bliver ærlig talt en smule trættende i længden.

Så derfor har vi besluttet at give min mor en iPhone 4 i fødselsdagsgave. En splinterny en af slagsen er dog lidt uden for budget (3000 bobbelobs, for den billigste) og der er grænser for hvor mange vi kan få til at gå splitsies på en (der er os, min 16årige søster og min SU-bror. Og måske min far. Selvom han hellere vil have en tablet - min mor var jo også nødt til at aflevere iPad'en, da hun blev stemt hjem)

Og her er det så I, kære læsere, kommer ind i billedet. Jeg ved jo der er nogle af jer der af uforklarlige årsager er æble-elskere, og så tænkte jeg om der var en af jer der havde en gammel iPhone 4 som alligevel skulle sælges. Eller som kender nogen der har en eller kender nogen der kender nogen der kender nogen hvis fætters hund har en. Farve, størrelse, model og alt det der er fuldstændig underordnet, og det gør ikke noget der er ridser. Bare skærmen er intakt og alle knapperne virker (der er ikke noget der kan gøre min mor hysterisk som elektronik der driller)

Jeg leder også på dba og guloggratis og den slags, men nøøøøjsh det er en jungle. Så er det for dyrt, så har sælger ikke nogen proportionssans, så vil de ikke sende, så er den defekt. Så det ville helt ærligt være nemmere hvis der lige var en af jer der havde en som var til at betale sig fra.

...det kan vel egentlig også være en 3'er, hvis det var? Eller hvad? Jeg ved jo ikke noget om det inkompatible Apple-lort. Altså, min mor vil gerne have en 4'er, fordi hun kender den og kan finde ud af den - men hvis 3'eren virker på samme måde, er det close enough.

6 kommentarer:

  1. Prøv trendsales!!!! Synes der er en del billige, og så kan man sgu stole på (de fleste ) sælgere!!! Jeg købte en på dba i sommers til 2400, men synes altså jeg har set billigere på trendsales!
    og hey, takkkkkkkkkkkk for en skøn, skøn blog :)
    Kommenterer aldrig, men læser altid ;)

    SvarSlet
  2. Du skal gå efter 4S... 3'eren kan ikke opdateres længere og 4'eren kan snart heller ikke mere. Så 4S.
    Du er desværre lige en uge for sent ude. Har lige byttet min til en Samsung Galaxy S3. Gad fanme ikke det æblelort (siger hende der både har mac og iPad!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Opdateres? Med hvad? Og det bliver helt 100 ikke en 4S, for det får vi aldrig råd til

      Slet
    3. Det er ikke rigtigt hvad understjernerne siger. iPhone 3s kan stadig opdateres - den nyeste opdatering iOS6 (styresystemet) er i hvert fald kommet til 3s'eren...

      Og jeg forstår slet ikke hvorfor i er så æble fjendske :P

      Slet
    4. Jeg skal ikke kunne tale for understjernene - men personligt er jeg æblefjendsk af mange årsager. Den primære er at Apple kun er kompatibelt med sig selv (og det er !/&"&#%¤ træls). Nåja, og så er det jo helt latterligt dyrt bare fordi der er et æble på?!?

      Slet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.