tirsdag den 11. september 2012

En mærkelig dag

I går var en meget mærkelig dag. Meget, meget mærkelig.

Det startede såmænd fint nok med at vi begav os afsted til dvd-pusheren, aka. Stereo Studio, og selvom Baby ikke helt lod til at ville vågne, var der ikke så meget panik på at hyggen gik af det.


Drive burde også have været i bunken, men den var udsolgt på blu-ray, og eftersom det er sådan en film der gør sig bedst på blu-ray (og med surround-lyd... som vi ikke har) må jeg pænt vente på at de ringer og siger de har fået den hjem igen.

Efter frokost i Ikea (jamen det er pissebilligt) begav vi os i Babysam, for at se om vi kunne blive klogere på det med barnevogn. De plejer at være ret hurtige til at spørge om man har brug for hjælp, men i går gik vi forvirrede rundt i barne- og klapvognsudstillingen læææænge, inden Manden til sidst gik aktivt på jagt efter en medarbejder. Der kom hele to af slagsen, men desværre lignede de ret meget nogen der mest af alt havde lyst til at ringe til Kamilla. Totalt blanke, anede ikke hvilke vogne der klappede sammen hvordan og kom ikke (som i overhovedet ikke) med forslag til andre vogne vi måske kunne kigge på.

Efter ikke at være blevet et kvæk klogere besluttede vi os for at finde den der pusleplade vi også skulle have og måske bare opgive hele barnevognskonceptet. Men så kom der en anden medarbejder (som viste sig at være Babysams svar på Kamilla) hen og spurgte om vi havde fået svar på vores spørgsmål, og da jeg kom med et spagt "nej, ikke rigtigt" og forklarede hvad det var vi havde brug for spurgte hun bare "Jamen, har I ikke set Emmaljungaen?"

Tadaaa: i første forsøg fremviser hun en vogn som kan det vi skal bruge. Og informerer os så om at det nok var nu den skulle bestilles hvis vi skulle have den fra ny. Hvilket jeg ikke er særlig sikker på vi skal, eftersom skidtet koster 6400kr (sagde hun, men der står altså for 6600kr på ordresedlen), men det er åbenbart ikke noget problem bare at bestille den og så annullere ordren senere, hvis vi beslutter at vi ikke har råd. Så nu er vi sådan nogle der er skrevet op til en splinterny Emmaljunga duo-vogn. I awesome-grøn. Meget mærkeligt.

Næste mærkelige oplevelse, omend ikke i helt så stor skala, var at vælge farve på vores flexibath (orange) - for altså, så har vi jo pludselig truffet en vaskeægte beslutning om noget til Babyen. Jojo, vi har jo købt andre ting, men ikke sådan noget der stod på listen og som var noget vi havde aftalt. Ret meget "point of no return"-følelse. Og så over et orange badekar. Jesus, altså, man bliver mærkelig af at blive forældre.

Udenfor Babysam, mens vi ventede på Mandens far, der skulle køre os, inkl. indkøb, til toget, måtte jeg overgive mig til hysterisk-panik-gravid og overrulede alle Mandens (ellers ret fornuftige) forslag om at "tage hjem og slappe af, og se hvad jordemoderen siger i morgen" Nye Baby havde stort set ikke givet lyd hele dagen, og jeg havde det bare slet ikke godt. Heldigvis er de søde nede i Svendborg, og man kan bare komme, og så er der en rar jordemoder som kører en strimmel, og har tid til at snakke imens. Selvfølgelig vågnede den med det samme hun satte CTG'en på, og producerede en glimrende kurve og masser af bevægelse - men ligeså snart jeg rejste mig stoppede den, og jeg mærkede ikke mere til den før jeg lagde mig til at sove, så det var nok meget godt for mine nerver at vi lige kom derned og fik det tjekket. Også selvom man virkelig føler sig åndssvag og besværlig, når man kommer der med sin helt normale graviditet og ikke fejler noget som helst.

Såeh... ja... rimelig mærkelig dag. Hvor vi begge gik kold omkring klokken ni.

I dag har vi så været på Gul og Gratis og Den Blå Avis, i et forsøg på at opsnuse prisen på sådan en Emmaljunga, i brugt. For så at måtte konstatere at den åbenbart ikke findes i brugt, den vi vil have. I hvert fald ikke inden for et geografisk område hvor det giver mening at afhente den. Godt så. Vi har snakket frem og tilbage og er vist egentlig umiddelbart landet på at vi enten bliver sådan nogle der har en splinterny barnevogn der koster ca. hele vores budget til nyanskaffelser, eller også bliver vi sådan nogle uden en barnevogn.

Med mindre det selvfølgelig viser sig at den lidt ældre udgave af storebror-vognen er til at slæbe på. Men jeg tvivler.

4 kommentarer:

  1. Det MÅ sgu da kunne lade sig gøre at finde den brugt? Men ellers er der måske en idé i at holde babyshower hvor man ønsker sig nogle af de andre ting?
    Og dejligt at man kan komme forbi, når man har brug for det. Bean havde også stille dage indimellem - det var mest når de foregående dage havde været ekstra aktive. Måske har Nye Baby også sådan et mønster?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan finde omkring en gazillion brugte Emmaljunga barne- og klapvogne. Men ingen med det stel vi synes det skal være. Men vi må ud og prøve at bære på Niecens klapvognsstel, og se hvor langt fra håndterligt det er og så tage den derfra.
      Og jeg skal over til mine forældre i weekenden, og så havde jeg tænkt at jeg (meget diskret, selvfølgelig) ville forsøge at lokke ud af dem om de havde tænkt sig at give et tilskud til en barnevogn. Haha

      Slet
  2. Kan du ikke lige smække et billede af den berygtede vogn på bloggen? Så er vi da en hel del flere som kam holde udkig og såen...

    SvarSlet
  3. Jeg vil gerne se film sammen med jer, kan jeg se!

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.