onsdag den 20. marts 2013

Død over forkølelser

Kender I det at man lige præcis ikke er så syg at det er ok at indtage martyr-position på sofaneseren, men man lige præcis er så syg at man ingenting orker?

Har hoved fyldt med snot (der føles som mursten) og nyser he.le.ti.den. Og det gør mig til et meget dårligt menneske. Mandeinfluenza-style. Har jo egentlig tålmodighed og rummelighed som grundprincipper i opdragelsen af lille Grøffe, men det er som om begge dele forsvinder som dug for solen når jeg står der med overtræt, skrigende baby i armene og nys der skal undertrykkes og snot der løber og øjne der svier og en krop der bare helst vil ligge ned. Nej nej, jeg kaster ikke med hende eller skriger eller hvæser eller sådan noget, men mit-humør-smitter-jo-af-med-det-samme-fordi-babyer-har-fucking-mad-perception-skillZ. Dammit. Så det er så den hårdt prøvede Mand der har vundet puttetjansen.

Ellers går det vist fint. Babyen har for nyligt lært at gribe fat i/ud efter ting hvis de er tæt nok på, og kan med meget koncentration guide det hen til munden (eller i øjet, men same-same) og så har hun fået en ny lyd: øøøørdh. Og hendes prutter er begyndt at lugte; for en måneds tid siden gik hendes mave helt i uorden og hun skreg og skreg og så gik der ti dage hvor der kun var tis i bleen, og efter det gjorde stinkbleerne deres indtog. Seriøst, jeg føler mig snydt, for havde herremeget fået at vide det først ville lugte slemt når hun begyndte at få rigtig mad. Men min mælk kan så åbenbart godt laves om til æggeprutter. Tak for det, moder natur. Vi var da også klart trætte af de nuttede sødmælks-prutter.

Hun fik sin tremåneders-vaccine i mandags, og det tog hun i det store og hele pænt. Hun har (heldigvis) ikke haft feber, men var så træt, så træt mandag aften og det meste af i går. Indtil hun pludselig vågnede og var i tophumør og holdt fest i 2½ time, inden hun lagde sig til at sove i god ro og orden. Der må sidde en hemmelig tænd/sluk-knap et sted vi ikke ved noget om.

Jeg var i øvrigt lige ved at kalde det her indlæg "It'snot". Indtil det gik op for mig, at det har jeg skrevet før. Havde egentlig bare været nemmere at genudgive det. Bortset fra jeg ikke har set Pride and Prejudice i dag. Men det kan der selvfølgelig blive lavet om på. Kan vist lige nå det inden Brdr. Price går i grill-bar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.