søndag den 3. august 2014

Hvori jeg ringer til Telenor

Internettet er stået af. På et tidspunkt mellem torsdag og fredag besluttede routeren at det var umuligt at oprette kontakt til centralen. Som i u-friggin-muligt, på trods af genstart og reset af relevante enheder. Virkelig dårlig timing, eftersom vi jo skulle se den nye sæson af The Killing.

Brugte det meste af en måneds mobil-data på at streame et enkelt afsnit. Følte mig ret amputeret. Vi kan jo ikke se Netflix uden internet. Og jeg kan ikke arbejde. Ja, det gik op for mig i den rækkefølge. Jeg har helt vildt godt styr på mine prioriteter.

Da Gryntegrisen vågnede lørdag morgen og krævede "Ulle! Ulle!" blev jeg nærmest desperat, for hvordan fanden forklarer man en 1½-årig at der ikke er noget skide ugle-spil fordi internettet jo for helvede ikke virker. Jeg bandede kun invendigt, men der skulle nok ikke have været mange flere "ULLE-ULLE-ULLE!!!!!" til før jeg havde skreget "DER ER IKKE NOGEN FUCKING UGLE!"

Så jeg var nødt til at bide i det sure æble og ringe til Telenor.

Til min store forundring (og udelte begejstring) var nummere til kundeservice for en gangs skyld til at finde og åbent 24 timer i døgnet. Og jeg skulle kun taste 1 to gange, før jeg øjeblikkeligt(!) var igennem til en medarbejder. Det var helt surrealistisk, for det plejer ellers at være sådan noget med lang kø og et system der har glemt de også har bredbåndskunder uden telenor-mobil.

En ganske venlig medarbejder stillede mig videre til support, hvor jeg efter 30 sekunder fik fat i Yves Fra Telenorkundeservice. Han bad om mit dsl-nummer, eller et kundenummer eller noget, og han lød helt ærligt mest som om han forventede at jeg ikke havde nogen af delene. Men jeg har haft det samme dsl-nummer i al den tid jeg har haft mit eget internet, og efter snart ti år er det ikke så meget noget med at jeg godt kan huske det, men mere noget med at jeg siger den første talrække, der falder mig ind, og så viser det sig at det er den rigtige.

Jeg har været kunde hos dem siden de hed Cybercity, og jeg hed Jensen til efternavn, og af en eller anden årsag er der altid et eller andet sted i deres system jeg stadig står registreret som K. Jensen. Det bliver rettet hver gang, men der er åbenbart mange steder det skal rettes.

Yves Fra Telenorkundeservice retter det, mens jeg lirer den sædvanlige har-genstartet-og-tjekket-alle-stik-og-forsøgt-at-nulstille remse, så han slipper for at spørge, og vi kan spare alles tid.

Yves Fra Telenorkundeservice kigger på sin skærm og konstaterer med det samme at den router jeg har, ikke længere er den der er standard, så det er nok det der er gået galt. De sender en ny på mandag.

Jeg svarer undrende at det da ikke er særligt længe siden jeg sidst har fået ny router?

Yves Fra Telenorkundeservice konstaterer tørt, at det var i 2011 (for den slags kan han åbenbart/selvfølgelig se på sin skærm)

Og så slår det mig, at Yves Fra Telenorkundeservice sandsynligvis er så ung, at tre år stadig er relativt lang tid.

Jeg følte mig pludselig så gammel. Især fordi han følte trang til at fnise et "Ja, tiden flyver"

Åh, hvis bare du vidste, Yves Fra Telenorkundeservice. Hvis bare du vidste.


----------------------
PS. Udgiver dette indlæg med de sørgelige rester at mit mobil-data. Har allerede fået advarsels-sms fra Oister. Håber edderbrodere mig den router kommer på tirsdag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.