onsdag den 18. januar 2017

Hvori I er nødt til at gætte igen

Stik mod forventning har jeg stadig læsere, og endda nogle gættelystne af slagsen. Dejligt at I gider være med!

Jeg kan afsløre så meget at det rigtige svar er blevet nævnt. Men det er måske ikke så underligt, eftersom der er blevet gættet på alle syv svarmuligheder (Alice gik endda så vidt som til at gætte på en helt ottende mulighed!) Langt den mest populære er Scenarie 5, med Scenarie 1 som den eneste anden mulighed der har fået mere end et enkelt bud.

Jeg kan godt se det, at Scenarie 5 er oplagt, eftersom det var der vi var, sidst I hørte fra mig. Men det er ikke det rigtige svar. Ha! Det er heller ikke Scenarie 1 (heldigvis!) og fordi jeg er den servicemindede type vil jeg også gerne udelukke Scenarie 7 for jer (og 8 også, for den sags skyld). Mine følelser for Kinney er ikke forsvundet.

Tilbage har vi så:

Scenarie 2, hvor planen er, at vi alle sammen flytter sammen i en eller anden form for mini-bofællesskab, hvor Gryntegrisen har os alle sammen tæt på på én gang. Tre voksne til et barn begynder at ligne en fornuftig normering.

Scenarie 3, hvor jeg bliver sammen med Manden, og har brudt forbindelsen til Kinney, selvom det har revet mit hjerte over på midten. I sidste ende er det vigtigste at holde sammen på vores familie.

Scenarie 4, hvor vi går den klassiske overskudsskilsmisses vej, med 7/7-ordning, jævnlig fællesaftensmad og boliger lige rundt om hjørnet fra hinanden (når vi lige har fundet den der bolig rundt om hjørnet, altså)

Scenarie 6, hvor jeg skal ud og bo å æ land sammen med Kinney, forhåbentlig i en eller anden form for hus, mens Gryntegrisen i første omgang primært kommer til at bo hos manden-tidligere-kendt-som-Manden (indtil vi andre har et hus med vand og varme og tag og den slags).


Så kom glad med nye bud (og brok over at jeg trækker det i langdrag). 3-2-1... sæt igang!


PS. Nej... vent... gæt igang! (#tøhø)

11 kommentarer:

  1. Aij altså - nu troede jeg lige, jeg havde nailet den. Nå. Men så må jeg jo gætte igen. Hm ... Jeg siger ... Mulighed 6, tror jeg. Eller 2. Men mest 6. På en eller anden måde kan jeg ikke se scenarie 3 og 4 for mig, men hvad ved jeg? (Ikke meget, viste det sig jo efter sidste runde gætteleg. Hrmpf) :-)

    SvarSlet
  2. Scenarie 2! Og - som jeg også spurgte om hos Øglemor - hvad er præmien for at gætte rigtigt?.....

    SvarSlet
  3. Så tror jeg på nummer 2 :-)
    Johanne

    SvarSlet
  4. Åh, ved du hvad, jeg tror at jeg gætter på 3. Også selv om det nåske egentlig mest er jeg noget jeg gætter på fordi jeg selv ville være endt der hvis jeg havde været i en lignende situation...

    Men hvem ved - du overrasker gnag på gang - og du kan tro at jeg stadig læser med. Det er sådan set lige meget hvad du skriver om så skriver du eminent godt - så den der bog, den skal du bare se at få færdig :-)

    SvarSlet
  5. Jeg tror på nummer 4 - og lidt nr 6 ;)

    SvarSlet
  6. Jeg holder fast i 2'eren så. Omend jeg også er fristet til at sige 6 - mest fordi det er en mulighed jeg aldrig selv kunnet have digtet (for jeg elsker adgang til vand og varme).

    SvarSlet
  7. Nu mangler vi svar! Dør af spænding!

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du er levende endnu! Svaret følger lige om lidt!

      Slet
  8. Hej Konen (ekskonen nu måske? hvem ved?)
    Jeg har læst med herinde lige siden, jeg faldt over Ronans historie ved en tilfældighed for flere år siden. Jeg har nydt din måde at skrive på, og jeg har haft helt enormt stor respekt for din åbenhed om jeres familieliv i glæder og sorger, tykt og tyndt. Også denne sidste nye del, du har valgt at delagtiggøre os læsere i. MEN - nu til sagen - hvor bliver fortsættelsen af? Jeg er helt med på, at det er din blog, og at du ikke er til for dine læsere, men er det ikke liiidt tarveligt at lave gætteleg over flere omgange, for så ikke at afsløre udfaldet? Det er i hvert fald ikke så læservenligt, og jeg tror måske jeg står lidt af på det. Rigig meget held og lykke med dit/jeres liv. Jeg håber i finder en løsning, i alle - ikke mindst Grynten - kommer til at trives med.
    Mvh. Heidiaa93
    Ps. Jeg havde gættet på 4 :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fristes til at sige: Så stå af. Jo, det er måske "tarveligt" at der går lidt længere end du synes er sjovt inden jeg afslører svaret. Jeg lover at det ikke er for at genere dig (eller nogen andre). Ventetiden har den simple forklaring at mit liv er i en ret flydende form for tiden, en form der ikke altid er lige let at navigere i, slet ikke når der også er andre mennesker (i det konkrete tilfælde Manden, Gryntegrisen og Kinney) jeg skal passe på og tage hensyn til. Ind imellem opstår der nogle knuder, der er brande der skal slukkes og følelser der i dén grad er i oprør - og ja, det kommer bloggen til at lide under, for nogle gange så er der ikke kræfter til meget mere end lige at overleve.

      Jeg synes da klart det er hyggeligst hvis du hænger på lidt endnu, for selvom jeg ikke, som du siger, er til for mine læsere så er jeg glad for I er der. Men jeg kan ikke gøre mere end mit bedste, og det har jeg efterhånden lært at acceptere. Også selvom det nogle gange betyder at nogen vælger min blog fra.

      Slet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.