lørdag den 3. august 2013

Selvstændige tanker

Den anden dag, da jeg skulle sove, fik jeg en virkelig god ide, lige der midt mellem vågen og søvn. En ide som jeg så lå vågen over et stykke tid, og som også stadig var der da jeg stod op. Jeg har efterhånden fået den manet til jordet, men af og til spøger den stadig.

Det var en ide om at blive... gys... selvstændig. Ikke at der var noget nyt i det, som sådan. Mig og Manden snakker tit om hvad vi skulle lave i vores virksomhed/butik/pub. Men den her gang var det anderledes, fordi det var en god ide. En ide som måske, bare måske, kunne bære ude i virkeligheden. Jeg havde lyst til at købe domæne og blive momsregistreret med det samme, for altså, det er jo nærmest gratis og ikke specielt besværligt.

Men jeg lod være, for selvom det er en god ide, så er det en dårlig ide. Altså, tænk lige på alt det arbejde, alle de forpligtelser det (forhåbentlig) ville medføre. Det er jo ikke fordi jeg ville være afhængig af et ret stort overskud, men der er bare så meget der kunne gå galt. Penge der skulle indskydes. Lager der skulle holdes styr på, måske endda med varer med begrænset holdbarhed (gisp!). Regnskab som skulle laves rigtigt. Kunder. Hjemmeside. Åh hjælp.

Så ideen er jordet. Bortset fra at den stadig spøger engang imellem. For som selvstændig ville jeg ikke være afhængig af nogen. Og jeg ville kunne gå herhjemme, hvor jeg allerhelst vil være.

3 kommentarer:

  1. Lyder bekendt, den der frihedstrang. Og spændende med den idé. Mon ikke det kunne lade sig gøre, trods alt? Jeg har ingen lyse ideer, så jeg er nødt til at tænke i andre baner.

    SvarSlet
  2. Jeg er bare vildt nysgerrig på hvilken genial business ide det er? Jeg lover ikke at stjæle den..

    SvarSlet
  3. Jeg er godt nok også nysgerrig. Det lyder jo rigtig godt. Fuld støtte herfra!

    http://vivaestbella.blogspot.dk/

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.