fredag den 26. oktober 2012

Flere ting til Baby

Så fik jeg taget mig sammen til at få opdateret listen med baby-anskaffelser.

Vi endte med at bestille en bunke ting fra naturebaby.dk, selvom vi (jeg) var en anelse skeptiske over prisen nærige. Vi overvejer at bruge stofbleer til Nye Baby, så vi besluttede os for at købe sådan en prøvepakke med to forskellige slags, så vi kan få et indtryk af om det er til at have med at gøre, og i så fald hvad slags vi skal vælge.


Jeg er ikke blevet mindre hooked på ideen om stofbleer efter jeg har fået dem i hånden - de er simpelthen så lækre og smarte og nemme at have med at gøre. Glæder mig meget til at prøve dem på Baby. Kan meget bedre lide tanken om øko-bomuld mod Nye Babys lille numse end det der papir-fiber i engangsbleer. Ja, jeg ved godt der ikke er noget i vejen med moderne engangsbleer, men jeg hader selv følelsen af det der fiber-dims, i fx bind.

Og apropos følelsen af papir mod hud, har jeg stadig ikke investeret i nogen form for engangsammeindlæg (på trods af massivt pres i kommentarfeltet til et tidligere indlæg) Da jeg viste min mor den prøvepakke jeg havde liggende, så hun først helt undrende ud og da hun rørte ved dem fik hun et ansigtsudtryk der fuldstændig afspejlede følelsen jeg får når jeg rører ved dem. Hah. Så jeg har det åbenbart ikke fra fremmede. Nå, men til gengæld købte jeg så tre par i øko-bomuld og to par i uld/silke, og de er simpelthen sååååå lækre og bløde. Er 100% overbevist om at jeg ikke kommer til at bruge andet. Har lyst til at gå med dem allerede nu, fordi de er rarere end indersiden af min bh.

Som rosinen i pølseenden opdagede jeg at de også sælger flonelvaskeklude - noget jeg læææænge har været på udkig efter. Jeg er ikke til hverken vådservietter eller skumvaskeklude, men de stofvaskeklude de har i fx Ikea og Babysam er sådan nogle ikke-ret-bløde frotté nogen. Fint nok til de voksne, knap så fint til blød babyhud. Så nu har vi i første omgang købt 12 stk flonelklude, og de er ligepræcis så bløde som jeg havde håbet, og ikke ret tykke, så de nemt kan bruges i alle de små baby-folder.

Hov, nej, den virkelige rosin i pølseenden var den øko-hagesmæk, som var med i pakken, som en lille gave. Sorry, hvis det kom til at lyde totalt reklame-agtigt, men jeg er svært begejstret for det hele. Og det har heller ikke ligefrem gjort mig i dårligere humør at de var superhurtige til at svare på den mail jeg sendte, eller at forsendelsen er latterlig billig (29kr) Så må jeg bare lære at leve med at jeg har brugt 349kr på to bleer jeg ikke ved om jeg får brug for (men hvis jeg får brug for dem, så er det jo 349kr mindre jeg skal af med når jeg skal anskaffe flere)

Anyways, in other news:

Kaye var i gemmerne og gravede en sæk af Niecens babytøj frem. Vi har kun fået i str helt lille, for det var det eneste der ikke var lyserødt (Kaye og Jyden har ikke helt så meget imod lyserødt som vi har). Så er basis-garderoben vist også hjemme.

Manden holdt fødselsdag (en måned før tid) med gutterne i lørdags. Udover Mandens gave havde de også gaver med til Baby - jeg tænker at det er Gingers kæreste der har stået bag. Jeg var lidt begyndt at frygte barselsgaverne (jamen altså, de rædsler jeg har set andre få!), men hvis det her er stilen skal jeg ikke klage - lutter ting vi faktisk manglede, og som vi også selv ville have valgt (I kid you not, badeslaget matcher vores pusleplade)

Faren og Moren (tidl. Manden og Konen) var en tur i den nyåbnede H&M og blev nødt til at have noget med hjem til Baby. Vi synes trods alt den også skal have bare lidt nyt fra os - vi købte dog sættet i str. 62, for vi har efterhånden så meget i str. 56.

Nåja, og så har vi fået hentet Libero-boksen.

Det hele er kommet på listen, med detaljer og pris og den slags, til dem der skulle være interesseret i det.

Og forresten, Rikke, der var noget med nogle stofbleer, og Østfronten sagde noget med noget baby-sengetøj - hvor store mængder snakker vi om, og hvad skal I have for det?

18 kommentarer:

  1. Det hele ser bare så lækkert ud, at jeg får lyst til at få en baby mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det synes jeg da bare du skulle få så ;)

      Slet
  2. Skønne ting!

    De der bleer - altså en i min mødregruppe har brugt dem og selvom de sådan kunne indstilles i mavsen så passede de ikke til en helt lille. Æv.

    Er spændt på om du kan holde tør i uld ammeindlæg.. Jeg kunne ikke, og synes de kradsede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså, ideen er jo at bruge et bomuldsindlæg til at suge og så et uld udenpå for varme og tørhed. Men mine uld synes jeg overhovedet ikke kradser - og ellers kan man vende silkesiden indad :)

      Jeg er også selv ret spændt på størrelsen på frottebleen. Vi valgte one size, for så ville vi kunne nøjes med at købe en omgang bleer, hvis de kan bruges. Men Manden siger jo vi får en baby på 4kg+ så han mener det går. Haha

      Slet
    2. 4+ kg er også et hit! Lulle vejede 4360 g og det var en fiiiin størrelse (og det var ikke svært at føde ham af den grund - præcis som JM havde lovet)..

      Slet
    3. Min søn vejede ca. 3.000 g ved fødslen, og det var intet problem, at folde bleerne, så de passede fra start af.

      Slet
  3. Sengetøj kan vi fint sende din vej. Hvad siger du til en halvtreller + forsendelse? For sådan noget med 2-3 dynebetræk? Eller sælger jeg mig selv for billigt nu? Du er velkommen til at komme med et eget bud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal da være den sidste til at klage over hvis du er billig. Haha.

      Slet
    2. Det var det, jeg tænkte ;) Har sendt en mail til mandenogkonen-gmailen. Så kan du lige smide adressen tilbage til mig den vej.

      Slet
  4. Jeg stod faktisk lige i morges og irriterede mig over - igen - at jeg ikke har en tynd klud til at vaske babyen med, det kunne da være jeg skulle kigge lidt på de flonelklude der :)

    Glæder mig til at høre mere om bleerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også ladet mig fortælle at almindelige tynde stofbleer kan bruges. Og jeg har bare slet ikke fået sagt tillykke på dig eller læst op på alle dine baby-indlæg! Kan jeg skyde skylden på tidlig ammehjerne?!

      Slet
    2. Jeg har masser af stofbleer, de er bare ikke særlig bløde - nu skal du ikke tale mig fra at bruge penge ;)

      Ammehjerne er gyldig undskyldning for alt!

      Slet
  5. Stofbleerne skal du ikke betale noget for. De er stadig pæne, kan ikke lige huske, hvor mange der er, men jeg kender ikke lige nogen der ellers kan aftage dem, så hvis jeres bæbs kan vil det være perfekt :) FInder lige ud af, hvor mange der er.

    Synes i øvrigt godt om din plan om at bruge stofbleer til den lille. Hvis jeg skulle have en mere (njet, nix, nein) så ville jeg også springe ud i det. Håber de er rigtig lækre at bruge.

    Og hvor er det vildt at du snart har termin. Synes jo lige du skrev, at du var gravid...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nye Baby kan i dén grad bruge nogle stofbleer. Uanset antal, farve, forvaskning etc. etc. Vi har fire, hvilket er ca. alt for lidt.

      Og I know! Om ni dage er Baby fuldbåren - WTF?! Men for min skyld må den nu gerne blive derinde til noget tættere på termin. En del af oplevelsen er vel at jeg skal nå at gå og blive utålmodig?

      Slet
    2. Top. Så finder jeg dem lige frem og skipper afsted. De er hvide allesammen og der er en hel del. De har været nærmest uundværlige herhjemme. Tror faktisk at der en af dem, som mine forældre brugte, da jeg var barn. Gad vide, hvordan den har overlevet alle de år?

      Slet
  6. Spændende om I bliver glade for bleerne! Jeg er stadig lidt sur på mig selv over, at vi aldrig kom i gang med dem til Rumpen, så nu ligger de bare i en flyttekasse, jeg ikke kan finde. Dumt. Virkelig dumt.

    Jeg har btw ikke gode erfaringer med one-size, men jeg har ikke prøvet imse-vimse, så jeg krydser fingre for, at det er sagen!

    SvarSlet
  7. ahh, dejligt med nogle,der osse kan lide imsevimse ideen! har udelukkende brugt imsevimse til vores 3 aarige soen (som desuden var helt blefri dag og nat ved 22mdr!! yes!)
    Vores nr 2 soen er selfoelgelig osse bruger af bleerne. Dog bruger jeg denne gang en hel del de alm stofbleer, saa jeg har flere bleer af skifte med, for ellers blir det hele for traels!
    Har brugt bleerne lige fra foedslen og mine drenge var 3300 og 3600g saa ingen problem m stoerrelsen, specielt hvis man bare bruger de alm stofbleer i starten!
    poejpoej med det hele!!

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.