torsdag den 22. november 2012

Barnevogns-fuck-føljeton del en milliard

Jeg var egentlig ved at skrive et indlæg om at vi faktisk går og hygger os det meste af tiden. MEN så kom der lige stof til et bitch-indlæg mere.

Ekspediento Blanko ringer faktisk til aftalt tid. Kager lidt rundt i hvor mange penge vi skal betale, men det viser sig at være fordi vi får noget rabat fordi det er sidste års model (hele 100kr! Wow!) Leveringen sker også ret hurtigt - i løbet af 1½ time tror jeg - og alting ser pænt ud i den rigtige farve. Vi betaler og slæber vogn op og kigger på det. For så at måtte konstatere at der bestemt IKKE er tale om en City Bag Supreme. Som vi jo havde bestilt, ing. Forskellen er at i supreme-modellen er der en bedre bund og noget insektnet medfølger. Og så er den dyrere.

Manden ringer (IGEN) til Spasser Ekspedienten Fra Helvede og brokker. Hun siger bare "Jamen den grønne fra sidste år fås ikke i supreme" Nåmmen, det er da også et passende tidspunkt at informere os om det. Det er da bare mig der er megaunderlig og tænker at det havde været relevant at fortælle os, da hun bestilte rigtig-grøn citybag hjem. Men hvad ved jeg - hvorfor skulle man dog også oplyse sine kunder om at de får et dårligere produkt? Hun mente også at vi jo heller ikke havde betalt for en supreme (WTF?!)

Hun bliver selvfølgelig (wie immer) ved med at gentage sig selv og henvise til hvad der står i kataloget osv. osv. på trods af at vi siger den overdel altså IKKE har nogle detaljer vi husker at vi så i butikken (specifikt ventilations-dims i kalechen og et "polar performance"-mærke på siden). Vi beder om tid til at tænke, og går på nettet og finder 2012-kataloget - hvor der ganske rigtigt er både ventilations-dims og mærke på siden på alle billederne (omend ikke thermobase).

Vi bliver enige om at selvom rigtig-grøn er pænere, så er det trods alt supreme-modellens egenskaber vi havde valgt ud fra, og så må vi bare leve med den mere skrigende farve. Det ringer vi og siger, og fortæller også at den citybag vi har 100% sikkert ikke er magen til 2012-modellen. Og det kan hun "overhovedet ikke forstå" og hun bliver ved med at sige til Manden at der altså skal være sådan en lynlås til ventilation bagpå kalechen, for det er altså 2012-modellen. Altimens jeg bare blev mere og mere "Ahmmen, SÅ FAT DET DOG, spasserkælling" i baggrunden.

Anyways, hun går med til at bytte den til forkert-grøn supreme fra i år, og vi skal bare komme ind med den. Manden er lige ved at sige at det skal han nok finde ud af, men jeg når at få fnyst at de må finde ud af at levere den. Skal fandeme føde lige om lidt, og jeg gider kraftstejleme ikke at vi skal til at mose frem og tilbage til Odense med en barnevognsoverdel, og da slet ikke når det er dem der fucker op.

Jeg kan slet ikke komme mig over hvor absurd det er at hun ikke har oplyst os om at den barnevognsdel hun bestiller hjem til os ikke er samme standard/kvalitet som den vi bytter for. Og det dobbelt-op-på-absurde i at hun ikke undskylder eller i det mindste siger "det tænkte jeg ikke over", men bare dækker sig ind under hendes evige "jamen det kan man slet ikke få"-sang.

Såeh. Nu venter vi. Igen. Det bliver spændende hvad hun finder ud af.

12 kommentarer:

  1. Fyn er fin? (Jeez, en træls omgang)

    SvarSlet
  2. Arhmen, hold nu da op. Der må være en øverste chef, som du kan gå til med den historie. Det lyder bare ikke rimeligt, at I skal køre frem og tilbage så mange gange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, vi kører ingen steder. Vi ringer meget - en del af problematikken ligger i at vi ikke sådan umiddelbart har mulighed for at komme ind til Odense (og derfor blev jeg også dobbelt-sur da det ikke var i orden da vi endelig havde fået arrangeret transport til afhentning)

      Slet
  3. Jeg har så meget lyst til at tvinge en eller anden højt på strå i babysam til at læse det her, så de kan blive rigtig flove og komme og levere en ordentlig trøstepakke til dig. Eller give dig den motherfucking vogn ! Og allerhelst den rigtige. Shit hvor er de nederen

    SvarSlet
    Svar
    1. "Den rigtige" vogn findes ikke - vi kan få den ENTEN i rigtig farve ELLER i rigtig model. Og jeg har skrevet en privat-besked til dem på facebook med links til mine indlæg.

      Og så er vi ved at forfatte en mere nøgtern gennemgang af vores oplevelser, som vi regner med at sende til The Mother Ship som en klage når vi har fundet ud af hvordan det hele ender.

      Er simpelthen hysterisk rasende over at Blanko har "skaffet sidste års model", som så viser sig at være tre år gammel (TRE!!) og dermed er endnu dårligere kvalitet. Men på en måde er det også en lettelse, for det er et fuck-up der er til at tage og føle på, og hun kan ikke engang bruge undskyldningen "Jamen det var den i så på i butikken"

      Slet
    2. Jeg elsker at hun hedder Blanko! Men KÆFT hvor det lyder mega-irri!

      Slet
    3. Det var faktisk Øglemoren der inspirerede mig ved at tale om "mere end almindelig blanke" ansatte i en kommentar til det første indlæg i sagaen - og hende vi har fat i er så blank at det blev nødt til afstedkomme et spansk-lydende (haha) western-skurk navn

      Slet
  4. De der BabySam-typer skulle så meget have (mere) læst og påskrevet. Og i øvrigt, er det så bare mig, der ikke kan finde det igen, eller har de simpelthen slettet dit indlæg på deres væg? I givet fald skulle de også have en seriøs lektion i brugen af sociale medier.

    I øvrigt overgår E.B vist al blankhed nogen tidligere har stødt på. Nederen, at det lige var hende, I skulle få som ekspedient.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt se indlægget, men kun på computeren, ikke på telefonen. Men de har skrevet en privat-besked til mig - skal nok opdatere jer når (hvis) jeg hører mere. Og hvis jeg ikke går i fødsel inden.

      Slet
  5. Tror slet ikke jeg tør at købe en barnevogn alligevel...
    Det er jo for vildt at noget der burde være så simpelt kan gå så galt!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk det lykkes de fleste at købe en barnevogn helt uden noget pis. Men prøv måske et andet sted end Babysam i Odense. Ha

      Slet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.