lørdag den 25. februar 2012

Forlænget weekend

Efter al den trælse sygdom sidste uge (Manden overtog min maveinfluenza i weekenden) blev vi enige om at vi vist trængte til noget fri- og kvalitetstid. Det har været hårdt at gå fra "stå op hver morgen" til "komme afsted hver morgen", især fordi sidstnævnte indebærer hvad der reelt bliver en 40 timers arbejdsuge for mig. Så vi planlagde lørdagsbrunch og spontan hvad-vejret-tillader aktiviteter.

Den plan holdt så omkring 12 timer indtil min mor skrev "Onkel Mellem har flyttet sin fødselsdag til på fredag, hvis det kan få jer til at komme forbi" Vi havde i forvejen snakket om hvordan vi skulle få plads til en tur til Det Mørke Jylland, og da min fredag-eftermiddags-time blev aflyst (igen) blev vi enige om at det måske bare var bedst at tage afsted.

Så ingen brunch i dag, og det hele så egentlig lidt almindeligt-kedeligt stress-agtigt ud. Men så blev Oscar-night planerne reddet på falderebet - Norge 1 sender hele svineriet, rød løber und alles - og så bliver mandag pludselig en halv pjækkedag og søndag bliver jo nærmest en slags lørdag, hvor der er god tid til brånsj og ingenting.

Jeg glæder mig sådan. Til at have tid. For jeg vil så gerne nå at nyde at der nu ind imellem, i timevis (nogle gange nærmest hele dage) er noget der næsten minder om lykkelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.