lørdag den 18. februar 2012

Hvordan det meste af en dag går af sig selv

Jeg startede dagen med at tænke at jeg måske lige skulle få orden på mine noter inden jeg gik igang med at læse. Tilfældig-bunke-i-elastikmappe-system er slet ikke så praktisk som det lyder. Og nu man var igang kunne man jo ligeså godt tage bunken i vindueskarmen med.

Reject pile
"Årh pis, så havde jeg ikke sat labels på alle staistiknoterne. Nå, hvor fanden havde jeg egentlig lige lagt de der små post-its? Ud med alt rodet i penalhuset, det trænger alligevel til en oprydning."


"Faktisk egentlig pisseirriterende at de der post-its altid bliver væk. Og megairri at de store ikke kan være nede i penalhuset. Gad vide om der er en enkelt plastiklomme til overs? Der var kun billedlommer. Men det er måske heller ikke helt skidt? Så kan jeg jo have mange slags med, og udleve mine hedeste post-it drømme."


"Tada! Så kan de lige være bag i mappen."


"WTF? Det kan jo ikke være der. Det er også alle de statistiknoter. Årh, men alle de store ringbind er der kun to dimser i. Det duer aldrig en skid. Og jeg er så glad for den mappe."

Udødelige citater som "kram, kage og kærlighed til folket", "politissemænd" og "Poul Kjøller styrer"
"Alle butikker i den her by lukker tidligt om lørdagen. Frokost? Nyt ringbind? Nyt ringbind."

Masser af vasketøj. Og en enkelt kat.
"Hov, så lå der lige en stor bunke vasketøj foran min dør. Der var nok nogen der havde lagt den der fordi den skulle sorteres og så skulle man tage noget med ned. Kan man jo egentlig også ligeså godt. Fandt endda penge i en lomme. Jeg finder ellers aldrig penge i lommer. Drejede sig godt nok også kun om to kroner, så ikke nogen voldsom rigdom der, men alligevel."


"Skrald. Som Manden havde lovet at gå ned med. Hvorfor gjorde han egentlig ikke det? Det var jo ikke ham der var syg. Skal alligevel i kælder, så kan ligeså godt tage skrald med også. Den er egentlig for grim til offentligheden, den blå dynejakke rædsel (ses i baggrunden, overtaget efter Manden, som fik den af min bror da han blev for lang, red.). Godt jeg har min gamle slidte Christianiatrøje til pænt brug."

Komplet med forvaskning, ødelagte ærmer og gamle tapetklisterpletter (fra plakatopsætning) Læg i øvrigt mærke til den nydelige røde jakke i baggrunden
"Ringbind!"

"Stort eller meget stort? Dilemma dilemma. Meget stort fylder jo meget i tasken. Men stort er måske for småt? Der skal jo være endnu flere noter i. Meget stort, tror jeg. Skal jo heller ikke har ret mange bøger med. Hvorfor findes det egentlig kun i kedelig hvid og kedelig sort? Godt der er den der plastikdims på forsiden, så jeg kan sætte noget pænt i. Eller måske man bare skulle putte alle de der løse papirer i. Så slipper jeg også for en ekstra plastiklomme, som jeg alligevel ikke kan finde flere af."


"Nå, ud af mappen med det hele igen. Shit, jeg skulle også have lavet et pænere skema. Vil for alvor se dumt ud i ny, organiseret mappe. Nu computeren alligevel er tændt kan jeg vel egentlig også ligeså godt opdatere budgettet. Og tjekke blogs. Tager jo kun lige to minutter. Hov, frokost! Passer nok fint med at jeg lige skriver den her kommentar færdig. Nåja, og putter alle tingene i det nye ringbind."


"Så, det var det. Hov, burde måske egentlig få ryddet det der LotR TP væk."

Ude i virkeligheden er klokken nu blevet halv tre og jeg har ikke fået lavet noget af det jeg skulle. Jeg har heller ikke fået frokost. Pis.

3 kommentarer:

  1. Men du har til gengæld skrevet et RET underholdende blogindlæg. Tak for det! (Og tillykke med ringbindet) :-)

    SvarSlet
  2. Øj, har I LotR TP?!! Jeg har LorT Risk, men aldrig nogen at spille med.

    Nå, irrelevant - jeg synes også bestemt at du skal krydse "godt indlæg på bloggen" af på din huskeliste. På mine huskelister må man nemlig godt tilføje ting, man allerede har gjort, for at få tilfredsstillelsen ved at strege dem over.

    SvarSlet
  3. Øglemor: Ja, men det bliver afleveringer jo ikke lavet af! Men til gengæld var det faktisk muligt at lave en lørdag aften. Ellers meget ulig mig at lave noget seriøst efter klokken fire.

    GG: Jep. Spørgsmålene er en anelse skæve (de svinger i sværhedsgrad fra "hvem kalder ringen precious" til "hvor mange gobeliner er der bag Theodens trone"), men det er godt og nørdet. Manden vil ikke spille med mig, så det er kun når Es er her det bliver taget frem. Ønsker mig brændende LotR Risk. Jeg vil gerne spille med dig!

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.