onsdag den 29. december 2010

Kryds i kalenderen

Ringede til læge i mandags. Sekretær med cigaret-stemme spurgte "er det lykkeligt?" som om det var en godkendt medicinsk term, og sagde efterfølgende tillykke. Nå, men det er da bedre end sidst hvor den gamle sekretær nærmest flippede skråt over at jeg ikke kunne fortælle hende hvor mange dage jeg var gået over tid ("Jamen jeg VED det IKKE - min menstruation er uregelmæssig")
Den ny cigaret-stemme sekretær konstaterede så at det jo ikke hastede og at hun gerne ville et par uger ind i det nye år. 12/1, værsgo. Nåmmen, tak så. Tror jeg. Er det sådan noget med at man skal være syv uger henne før de vil kigge på en?

Så ringede jeg også lige til sådan en ultralyds-klinik. Som kunne scanne fra "6+1-2 stykker" og gav mig en tid d.7. for der regnede hun med hun kunne se noget. Den 7., lissom, der er jo kun en uge + en eksamen til. Nu bekymrer jeg mig så bare for om jeg skulle have foreslået en lidt senere dato, for hvad nu hvis det er for tidligt? For det er jo kun liiige de der 6+2 hun sagde der skulle til, forudsat altså at de der udregnere passer, og jeg HAR en lang cyklus og jeg fik at vide sidst at så blev det mere upræcist med at udregne dato.

2 kommentarer:

  1. Prøv at høre - hvis det er for tidligt, så køber du bare en til! Det må man godt, selv om det er dyrt. Da jeg ventede Klara var jeg så heldig at min læge havde sådan en dop-tone, hjertelytter elektronisk dims. Det kommer meget an på hvor og hvordan barnet ligger derinde, tit kan de ikke høre noget så tidligt og vil ikke lytte efter det fordi folk panikker hvis man ikke kan høre noget, men altså, min læge fandt hjertelyden allerede i uge 7, til det første besøg. Hjertet er der jo. Så jeg tror også de kan se det på scanningen, men du må ikke panikke hvis de ikke kan, så er det jo nok fordi det er for tidligt.
    Okay, lang og snørklet sætning... men altså - det er så interessant!

    SvarSlet
  2. Jamen jeg ved jo godt det bare er mig der panikker. Altså, den rare dame foreslår vel ikke den syvende januar, hvis ikke det var fordi hun havde regnet sig frem til det var der hun sandsynligvis ville kunne se noget.
    men det er lidt som om at det der med at være rationel lidt er gået fløjten på det sidste (og jeg mistænker det for aldrig at vende tilbage)

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.