mandag den 13. december 2010

Det ender altid med en Sony-model

Jeg har jo længe været forelsket i sådan en Kindle ovre fra Amazon. Længe. Årevis. Og så kom den nye jo, og var billig og så tænkte jeg "DEN må jeg godt få til jul"

Men SÅ var det at jeg så at Sony havde lavet en ny en, som man faktisk sådan uden videre kunne få lov til at købe i DK. Og som havde touchskærm. Og kunne fås i rød.
Til gengæld er det så kun i USA og Canada (og vist delvist UK) der er adgang til Sony's ebook store. Og hvad skulle man så med en e-bogslæser, hvis man ikke havde nogen e-bøger?

Så kom jeg så til lige at smutte forbi Sony Center på vej hjem idag. Og de havde lige en stak liggende og så kunne jeg godt mærke at PRS-650 (i sort, for rød er åbenbart kun for de særligt uvalgte, aka nordamerika) skulle med mig hjem. Selvom jeg ikke har spurgt Manden. Hvis han spørger tog den selv mit dankort og betale inden den hoppede ned i min taske.

Og jeg lååååååve it. Love it. Love it. Love it. Den kan alt. Altså, indefor rimelighedens grænser (men hvorfor skulle den også kunne lave kaffe? Vi har jo en MokkaMaster)

Så nu har vi en Sony Playstation 2, en Sony Playstation 3, et Sony Bravia fjernsyn (låååve it) og en Sony Reader. Og en Sony Ericsson mobil.

Det var ligesom da vi var ude og sondere terrænet for ny bærbar. "Iiiih, har du set?! DEN er da fin!!" og så var det kraftedeme en Sony Vaio.

Og jeg er ellers den nærige type, der går rundt i lillebrors aflagte dynejakke fordi de 500kr en ny vinterjakke koster jo godt liiiige kunne bruges bedre på noget andet.

Som fx en e-reader.

PS. Bogproblem løste sig selv, da jeg fandt ud af at google books er i ePub format - gratis bøger ud over det hele!

3 kommentarer:

  1. Er vild med, at du er vild med gadgets. Så har jeg en lidelsesfælle :-) Sådan en Sony e-reader-dims, iggå - er'en dyr? Jeg købte en Kindle til HDD sidste jul, og han knuselsker den. Jeg har hele tiden sagt, at jeg bedre kan lide 'rigtige' bøger, men på det seneste er jeg blevet lidt i tvivl. Craver en gadget snart :-)

    SvarSlet
  2. Jamen jeg ææælsger gadgets (og gadgets.dk) Sorte Sony stod mig i 1895kr - men hvis I allerede har en Kindle i husstanden, er der vist noget med at hvis I får en mere kan den registreres til samme konto, og så kan I dele bøger. Og hvis man kan lide at købe bøger til sin e-reader regelmæssigt er jeg også overbevist om at Kindle er bedre.

    Til gengæld har Sony's touchskærm (love it +100.000) og den læser ePub, der vist er det nærmeste man kommer et standard format. Og hvis du er sådan en som har en iPhone/iPad så er det vist også det format iBooks bruger (hvad sker der lige for at Apple pludselig ikke er dem med det mest fucked up special-format?)

    Altså, bonus for mig er at jeg kan have alle mine bøger med overalt - og hvis man øh... forstår at bruge internettet... er det faktisk også til at finde bøger (hvis man ikke lige har en Kindle) Jeg er jo sådan en der læser en masse fantasy, og det er sjældent de er små nuttede pocket-books.

    Hov, det blev vist en lidt lang kommentar. Men kort af langt er at jeg allerede knuselsker den, fordi den ikke (kun) føles som en fancy gadget, men som en helt naturlig del af mit daglige arsenal.

    PS. Apropos fancy gadget, så mind mig lige om at eg skal fortælle om min mor og hende nye iPhone, hvis jeg glemmer det her midt i jule- og eksamensstress

    SvarSlet
  3. Hmm - den lyder nu meget lækker. Har med vilje ikke googlet den, så jeg kan se, hvor lækker den er. Er sikker på, at den er top-nice (som de unge ville sige :-)). Touch-screen.... Mmmmmm...

    Min far og min bror har lige købt den nyeste Kindle begge to, og HDD har som sagt den første udgave, så jeg tænker, at der bliver lokkerier nok hen over julen.

    Åh, the temptation...

    Og hey - fortæl lige lidt om din mor og hendes iPhone, ikke?

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.