tirsdag den 5. oktober 2010

Så var der nok lige under en uge til min fødselsdag

På mandag holder jeg officielt op med at være i starten af 20erne og går over til at være i midten af 20erne, når jeg fylder 24.

24, det lyder jo slet ikke som noget jeg er.

Nåmmen, jeg havde ikke tænkt at når jeg blev 24 ville jeg være igang med at læse økonomi. Jeg havde heller ikke tænkt jeg ville fylde 24 uden at have nogen børn. Jeg havde ikke forestillet mig jeg ville være gift, bo på fyn, have så relativt få penge, stadig være i psykiatrisk behandling.

24 har af en eller anden årsag altid været forbundet med en hel masse ting for mig. Har fungeret som en grænse i min selvopfattelse.

Jeg føler mig også gammel i forhold til langt de fleste af mine medstuderende. Da graviditetstesten var positiv blev mig og Manden en generation ældre. Og vi blev ikke yngre igen, selvom vi mistede Ærten. Desuden er vi i det hele taget hurtigt sunket ned i en behagelig sat ægteskabs-konstellation hvor en hyggelig fredag aften også godt kan være noget med at få en halv gris til at være i fryseren.

Men ud over at mit liv ikke er som jeg havde forestillet mig (og som det burde være, især i forhold til at få børn) så er det ok for tiden. Jeg har fået indhentet læsningen i samtlige fag, har mere eller mindre lavet alle øvelserne og har fået hverdagen i system (har meget smart whiteboard med farvede magnet-striber)
Desuden var jeg for en gangs skyld nsync med min mor og hun havde også tænkt at de kom på lørdag (og muligvis søndag) - så jeg skal kun bekymre mig om hvad for en kage jeg skal bage, og hvilken del af førnævnte gris der skal tages op af fryseren.

PS. Hvis nogen skulle være interesserede (og havde lyst til at sende gaver! Eller bare grine af min barnlighed) følger her Konens officielle ønskeseddel

Brætspil/kortspil/puslespil
• Set
• Bezzerwizzer + Voksen
• Wiseman
• Planken ud Knud
• Beat That
• Spil fra Smartgames.dk (fx gogetter, hide&seek mv)
• Risk (gerne Ringenes Herre udgaven)
• Spillemagasinet
• Wasgij original puslespil (jeg har nr 5, 7, 9, 10 og 10year anniversary)
• Lego Creationary (og andre Lego-spil)

Lego (plejer at være en smule billigere i Toys R Us)
• Det nye Harry Potter Hogwarts (sæt nr. 4842) (psykopat dyrt)
• Creator 3-i-1 huse (sæt nr. 5891, 6754 og 4996)
• Politistationen (sær nr. 7744)
• City Corner (sær nr. 7641)
• Autocamper (sæt nr. 7639)
• Prince of Persia:
o Strudseløb (sæt nr. 7570)
o Kampen om dolken (sæt nr. 7571)
o Quest against time (sæt nr. 7572)
o Alamut (sæt nr. 7573)
• Penge til at spare op til Exclusive og Hard to Find items på lego.com

Bøger
• Nigella Lawson kogebøger
• Bøger med kortspil
• Bøger med kabaler
• History of Middle Earth, Christopher Tolkien (bind 1-3)

Diverse
• D&W bestik fra Raadvad (Kagegafler og sæt med 16+4 dele)
• Pastafarver til glasur/fondant i klare farver og evt sort (har på nettet set sæt med 8 farver i, fx hos specialkoebmanden.dk)
• Levnedsmiddelfarve-tusch
• Udstiksfigurer (specielt tal/bogstaver og juletema)
• Tørrestativ
• Strygebræt til dampstrygejern
• Næseringe
• Terninger
• Alt det jeg har glemt at skrive på

1 kommentar:

  1. TIllykke med fødselsdagen for et par uger siden. håber, du havde en dejlig dag, og at du fik nogle af alle de gode ting på dine lister!

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.