torsdag den 1. januar 2015

Obligatorisk 2014-liste

2014 i tal
  • Børn: 2 (ingen overraskelser der)
  • Mand: 1
  • Fødsler: 0 (med mindre man tæller min grand-nevø med, i så fald er det 1)
  • Blogindlæg: 125
  • Drukture: 1. Sjåååååts!!
  • Bryllupper: 1, Mandens kusine
  • Begravelser: 0
  • Indkomst-bringende arbejdsopgaver: 1

And the winner is...
  • Bedste fest: Fest?! Hva?!
  • Bedste mad: Abonnementskød fra Gris og Ko. Life. Saver.
  • Bedste sætning: "Hvorfor synger vi egentlig ikke fødselsdagssang (den med instrumenterne, red.) for Jesus juleaften? Han ville garanteret vælge jødeharpe..." -Manden
  • Årets overraskelse: Brormands forlovelse med Star, og den baby hun har i maven (yay!)

Film i biffen
  • Hunger Games del 3, del 1
  • Vist nok et eller andet mere først på året. Tror jeg.

Set i tv på Netflix
  • House of Cards sæson 2 (ligesom resten af verden)
  • New Girl
  • Buffy
  • Bletchley Circle
  • The Killing sæson 4
  • Spooks
  • Top of the Lake
  • White Chapel
  • Extras

I 2015 må der gerne være mere
  • Fri uden barn
  • Lego
  • Arbejde
  • Indkomst
  • Blog
  • Nyt tøj
  • Hjemmelavet mad
  • Overskud

Kan godt komme igennem 2015 uden
  • Skrigende børn
  • Stig Rossen
  • Facere i Kvickly
  • Budgetforhandlinger
  • At blive spurgt om hvornår jeg finder noget arbejde

Ting der (stadig) ikke kommer til at findes i mit hjem i 2015
  • Børne-tv, hvor hovedpersonerne holder (for) lange pauser, for at "høre" hvad børnene på den anden side af skærmen siger (ja, Dora og Jack, jeg kigger på jer)
  • Brugskunst i kobber
  • Ting fra Georg Jensen
  • Spelt

Ting der i 2014 fik mig og/eller Manden til at udbryde "Jamen, det er jo bare grimt?!"
  • Kähler jubilæumsvasen

Årets ubestridte højdepunkt
  • Den dag Gryntegrisen sagde "hej elser dig" og gav mig et kys (hun har ikke sagt det siden, nærigrøv)

Ting Gryntegrisen lærte til jul
  • At der er chokolade i chokoladekalendere. Vitaminpille-finten går nok ikke næste år.
  • At sidde med tilbageholdt åndedræt når der åbnes pakker
  • At skrige meget højt og meget længe, hver eneste gang hun ikke får sin vilje (jamen glædelig fucking jul til dig også)

2014 på bundlinjen
Året hvor det blev hverdag. Og tak for det. Sætter stor pris på nattesøvn og regelmæssighed. Mere er der vist ikke at sige? 2014 var et grund-godt og rimelig solidt år. Det eneste jeg ønsker mig i 2015 er marginalt flere penge. Og at Gryntegrisen vænner sig af med det der frygtelige hysteri igen.


PS. Sidste år ønskede jeg mig nattesøvn og ingen valgkamp. 2014 imødekom begge dele i store træk (der var lige noget EU-valg og en måned vi stod op klokken halv seks hver dag, men ellers...) I år har vi droppet forsætterne, og laver i stedet en ønskeliste. Den følger en af dagene (#cliffhanger)

2 kommentarer:

  1. Hvor er du god! Herlig læsning og gode betragtninger :-) Tak for et godt grin ...

    Håber 2015 bliver ligesom du gerne vil have det. Godt nytår!

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! Jeg håber du er kommet over nytårs-tømmermændene ;)

      Slet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.