lørdag den 26. september 2015

Hvori jeg har en drøm

Vågnede i morges med en rigtig træls fornemmelse i kroppen, ovenpå en ellers god nats søvn. Gryntegrisen mærkede det vist også og virkede lidt ved siden af sig selv.

Jamen I kender det godt, ikke? Den der fornemmelse af at noget er off men man kan ikke sætte fingeren på hvad.

Følelsen har siddet fast hele dagen, og mavefornemmelsen sagde klart at Gryntegrisen skulle blive hjemme i dag, selvom det virkede helt fjollet med kun fire dage tilbage i vuggestuen. Hun blev hos mig, og det var godt, og i eftermiddags satte jeg hende ind på et bagsæde ved siden af Niecen og vinkede farvel. Var kommet i tanke om en (slags) aftale om pasning i weekenden, som jeg ellers havde glemt alt om fordi min ryg slettede alle mine planer.

Føles altid som om jeg har glemt noget vigtigt når jeg ser mit barn køre afsted uden mig.

Den udefinerbare, ikke helt behagelige fornemmelse har ikke forladt mig, og jeg har stadig ikke fundet ud af hvor den kommer fra. Min mor berettede at alle havde det fint i Det Mørke Jylland, bortset fra katten, der var blevet alvorligt til grin da den fangede sig selv under vasketøjskurven. Es meldte også alt ok og travlt som sædvanlig. Og kaldte min fornemmelse for "syret". Men han fornemmer heller aldrig noget selv, så hvad ved han om det.

Måske det dukker op i morgen, hvad fanden det er jeg har samlet op, der lige under radaren. Måske det kommer til mig i en drøm.


PS. Jeg skrev det her i går aftes, men så faldt jeg i søvn inden jeg fik trykket publish. Som en bonus kan jeg oplyse at jeg drømte om min matematiklærer fra 1.g.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.