fredag den 7. oktober 2011

Ferietanker

Tiden nærmer sig for den der Englandstur. Jeg glæder mig og jeg er bange. Jeg savner England, men kan ikke bære tanken om at skulle være væk hjemmefra. Det slog mig at den her ferie er den første ting vi gør, som definitivt ikke havde kunnet lade sig gøre hvis Ronan havde været her. Bliver helt tung om hjertet, for det føles som om at sige "jeg glæder mig til at komme afsted" er det samme som "hvor er det godt han ikke er her, så vi kan tage på ferie" Selvom jeg godt ved det ikke er sådan, og jeg ved det er nødvendigt at vi også lærer at gøre ting som hører til i et liv uden ham. Men hvor er en uge bare længe at skulle være så langt væk fra sin lille baby.

Nå, panik til side, så skal det nok blive en god tur til England. Det skal det. Og Englændere er søde (i hvert fald dem jeg kender) og siger at man bare kan komme og bo hos dem en hel uge og få mad og blive hentet i lufthavnen, og så sparede man lige en masse penge på dét. Turistinfo in Liverpool er også hurtige og høflige og svarer efter et kvarter og siger tak for ens henvendelse og svarer uddybende og overdrevet venligt på ens spørgsmål. Desuden må man gerne købe et nyt kamera og en mp3-afspiller når man skal på ferie, og begge dele falder på et tørt sted. Og jeg er næsten ok med at gøre et så anseeligt indhug i vores opsparing (jamen jeg er nærig, og en krone sparet er en krone tjent!)

Det skal nok gå. Det bliver det nødt til. Under alle omstændigheder er det jo bare en enkelt uge og i værste fald må man jo bare bide tænderne sammen og komme igennem det.

1 kommentar:

  1. Min mor ville elske dig: "Man skal aldrig bruge den sidste krone man har" sagde hun til mig, da jeg var teenager (iført meget højtidelig mine). Jeg er faldet langt fra stammen.

    Jeg håber, at I får en dejlig ferie, og forhåbentlig virker det hele meget mere overkommeligt og rart, når I først står med engelsk muld (hede, cement eller hvor I nu skal hen) under fødderne.

    SvarSlet

Vidste du, at kommentarfelter dør, hvis ingen skriver i dem? True story.